خرید سیم بکسل گالوانیزه گرم و سرد در سایزهای مختلف

سیم بکسل گالوانیزه
Rate this post

سیم بکسل یکی از مهم‌ترین ابزارهای باربرداری، لیفتینگ و ساخت سازه‌ها و ماشین آلات سنگین است. این ابزار با مقاومت و استحکام بالایی که دارد، می‌تواند وزن‌ها و فشارهای زیادی را تحمل کند. یکی از رایج‌ترین انواع سیم بکسل‌ها، سیم بکسل گالوانیزه است. این نوع سیم بکسل دارای مقاومت به خوردگی قابل قبولی است و طول عمر مفید بیشتری نسبت به نوع فولادی این محصول دارد. شما می‌توانید برای خرید سیم بکسل گالوانیزه به ابزار فروشی‌های و فروشگاه‌های اینترنتی اتصالات مراجعه کنید. با توجه به حساسیت کاربرد این ابزار در کاربردها حتما به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه کنید. با خرید از عرضه کنندگان معتبر می‌توانید از کیفیت سیم بکسل آسوده خاطر باشید. برای خرید محصولی مناسب ابتدا باید بدانید شرایط و نیازهای کاربردتان چیست و همچنین انواع سیم بکسل‌ها را هم بشناسید. در این مقاله کارشناسان سات پیچ شما را با سیم بکسل، سیم بکسل گالوانیزه، انواع آن، کاربردهایش و قیمت این محصول آشنا خواهند کرد.

سیم بکسل چیست

سیم بکسل یکی از اجزای باربرداری یا حمل و نقل است که به طناب‌های فولادی مشهورند. این ابزار از رشته‌های فولادی تشکیل شده‌اند که به صورت مارپیچ دور هم پیچیده شده‌اند. سیم بکسل‌ها بطورکلی از سه بخش تشکیل شده‌اند. این سه بخش شامل هسته، سیم و رشته است. هسته بخشی از از سیم بکسل است که رشته و سیم دور آن پیچیده می‌شود. سیم در واقع سیم‌های باریک فولادی هستند که مجوعه‌ای از آن‌ها رشته‌ها را شکل می‌دهند. یعنی هر رشته سیم بکسل مجموعه‌ای چند سیم است. در نهایت رشته‌ها به شکل مارپیچ دور هسته پیچیده می‌شوند. در روی سیم بکسل‌ها و یا در کاتالوگ آن‌ها یک عدد مشاهده می‌شود که به صورت مثلا 6*15 است. منظور از این اعداد تعداد رشته‌ها و سیم های سیم بکسل است. در عدد بالا یعنی سیم بکسل دارای 6 رشته است که هر رشته مجموعه‌ای از 15 سیم است. سیم بکسل‌ها دارای انعطاف هستند و این در کاربرد بسیار کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره پلاستیکی

مقالات بیشتر: خرید سیم بکسل ماشین

سیم بکسل گالوانیزه قیمت

سیم بکسل گالوانیزه چیست

سیم بکسل‌ها همانطور که در قیمت قبل گفته شد مجموعه‌ای از سیم‌ها و رشته‌های فولادی است. فولادها دارای خواص مکانیکی همچون استحکام کششی و استحکام تسلیم قابل قبولی هستند. اما گاهی در کاربردهایی همچون سیم بکسل‌ها نیاز است برخی خواص آن‌ها اصلاح شود. اصلاح خواص فولاد توسط انجام فرایندهایی بر روی آن انجام می‌شود. یکی از روش‌های بهبود خواص سیم بکسل‌های فولادی همچون بهبود مقاومت به خوردگی و حتی گاهی خواص مکانیکی آن‌ها، گالوانیزه کردن است. سیم بکسل گالوانیزه در واقع همان سیم بکسل فولادی است که یک لایه از فلز روی روی سطح آن تشکیل شده است. گالوانیزه کردن قطعات فولادی به دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می‌شود. در هردوی این روش‌ها روکش‌دهی روی یا زینک بر روی فولاد انجام می‌شود. اما هریک از این روش‌ها شیمی سطح نهایی باهم متفاوت است.

سیم بکسل گالوانیزه گرم

گالوانیزه کردن در واقع ایجاد یک روکش از فلز روی بر روی سطح فولاد است. یکی از روش‌های گالوانیزه کردن، گالوانیزه گرم است. در روش گالوانیزه گرم، سیم بکسل وارد یک محلول حاوی عناصر روی می‌شود. این محلول دمای بالایی در حدود 450 درجه سانتیگراد دارد. سپس سیم بکسل غوطه ور شده در این محلول، از محلول خارج می‌شود. به دلیل دمای بالا روی موجود در سطح سیم بکسل غوطه ور شده با اکشیژن موجود در هوا واکنش داده و یک لایه اکسید روی، روی سطح سیم بکسل تشکیل می‌شود. در این روش شیمی سطح تغییر می‌کند و تشکیل این لایه با سطح سیم بکسل در گیری شیمیایی دارد. اکسید روی یک لایه مقاوم به خوردگی است. بنابراین سیم بکسل گالوانیزه مقاومت به خوردگی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره تبریز (مشخصات و قیمت 1402)

مقالات بیشتر: سیم بکسل گوستاولف

سیم بکسل گالوانیزه سرد

مبنای روش گالوانیزه سرد هم مانند گالوانیزه گرم است. یعنی ما می‌خواهیم یک لایه از روی بر سطح سیم بکسل تشکیل شود. اما در این روش اساس کار متفاوت است. در این روش نمک‌هایی از روی در داخل محلول‌های از آب یا اسید حل شده و بر روی سطح سیم بکسل اسپری می‌شود. به این صورت یک لایه از روی روی سطح آن ایجاد می‌شود. در این روش هیچ واکنش شیمیایی رخ نداده و شیمی سطح تغییری نمی‌کند. از مزیت‌های گالوانیزه سرد، هزینه پایین آن است بنابراین سیم بکسل گالوانیزه سرد قیمت کمتری نسبت به نوع گالوانیزه گرم دارد.

کاربرد سیم بکسل گالوانیزه

سیم بکسل‌ها یکی از ابزاآلات اتصالات و یا تجهیزات باربرداری، حمل و نقل و اتصالات سازه‌ای هستند. سیم بکسل گالوانیزه از جمله کاربردی‌ترین انواع سیم بکسل است. از این ابزار در کاربردهای زیادی استفاده می‌شود. سیم بکسل‌ها استحکام بالا و قابلیت تحمل وزن زیادی دارند و بنابراین در اغلب صنایع سنگین استفاده می‌شوند. بطورکلی کاربرد سیم بکسل شامل موارد زیر می‌شود:

  • حمل و نقل با جرثقیل.
  • حفاری.
  • استخراج در معدن.
  • در کشتی‌های نفت کش.
  • صنعت نفت، گاز و پتروشیمی.
  • آسانسور.
  • ساخت سازه‌هایی همچون پل‌ها.
  • ساخت سازه‌های دریایی.
  • ساخت و موتاژ ماشین آلات سنگین.
  • ساخت سازه‌های هوایی.
  • در ساخت وسایل شهربازی‌ها.
  • و…

مقالات بیشتر: سیم بکسل روکش دار

خرید سیم بکسل گالوانیزه

قیمت سیم بکسل گالوانیزه

اگر در کاربرد خود با سیم بکسل گالوانیزه سروکار دارید و نیاز به خرید آن دارید، مطمئنا یکی از نکات مورد توجه شما هنگام انتخاب و خرید این محصول، قیمت سیم بکسل گالوانیزه است. با توجه به اینکه سیم بکسل مورد نیاز شما چه ابعادی دارد یعنی تعداد سیم، رشته و همچنین طول آن چقدر است، قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. برای خرید سیم بکسل از آنجا که برای کاربردهای سنگین استفاده می‌شود و هرگونه عیب در آن خسارات زیادی خواهد داشت و جان افراد زیادی را به خطر خواهد انداخت، به سراغ خرید سیم بکسل با کیفیت از برندهای معتبر بروید. برای خرید محصول با کیفیت باید آن را از مجموعه‌های عرضه معتبر تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  پیچ لگ تاخیری - بررسی کاربردها و استعلام قیمت

خرید سیم بکسل گالوانیزه

مجموعه صنعتی سات پیچ در قالب یک فروشگاه اینترنتی عرضه کننده انواع پیچ و مهره‌ها و ابزار آلات اتصالات و باربرداری است. شما می‌توانید سیم بکسل گالوانیزه را در سایز موردنظرتان و با کیفیتی بالا از تولیدکنندگان داخلی و خارجی معتبر، با قیمتی مناسب نسبت به بسیاری از عرضه‌کنندگان، از این مجموعه سفارش دهید. پشتیبانی سایت سات پیچ در ساعات کاری آمادگی پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود. در نهایت پس از اینکه شما سات پیچ را برای خرید این ابزار انتخاب کردید و آن را سفارش دادید، سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان آماده ارسال می‌شوند. با خرید از سات پیچ از خرید خود احساس رضایت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button