آموزش نحوه نصب انواع رول بولت سقفی

رول بولت سقفی و نصب آن
4/5 - (2 امتیاز)

رول بولت‌ها نوعی از تجهیزات اتصالات هستند که معمولا برای استفاده در بتن، سنگ، سیمان، آجر و انواع مصالح استفاده می‌شود. یک سمت رول بولت در این مصالح نصب می‌شود و اتصال بسیار با استحکامی را فراهم می‌کند. رول بولت‌ها انواع مختلفی دارند که برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. رول بولت سقفی یکی از انواع رول‌بولت‌هاست. همانطور که از اسم این رول بولت پیداست در سقف نصب می‌شود و وسایل مختلفی مانند لوستر، پنکه و … از آن آویزان می‌شود. تحمل وزن رول بولت سقفی یکی از نکاتی است که هنگام خرید رول بولت باید حتما به آن توجه کنید. پرا که اگر وزنی بیش از حد تحملش از آن آویزان شود، می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. به عنوان مثال یک رول بولت سقفی لوستری را باید در ابعادی تهیه کنید که تحمل وزن لوستر موردنظر شما را داشته باشد. اگر می‌خواهید اتصالی ایمن و با استحکام داشته باشید باید طریقه نصب رول بولت سقفی را به درستی بدانید. گروه صنعتی سات پیچ در این مقاله در رابطه با نصب رول بولت‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ده موجودی محصولات، قیمت و … به پیج اینستاگرام سات پیچ به نشانی https://www.instagram.com/sat.pich/ مراجعه فرمایید.

محصولات بیشتر: پیچ ورشویی

روش نصب رول بولت سقفی

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم، رول بولت‌ها تجهیزاتی هستن که یک سمت آن‌ها در داخل مصالح قرار می‌گیرد و طرف دیگر ان‌ها حالت قلابی دارد که جسم مورد نظر از آن آویزان می‌شود. از مهم‌ترین نکات در رابطه با این رول بولت، تحمل وزن آن‌ها و نحوه و روش نصب رول بولت سقفی است. از آنجا که این رول بولت برای آویزان کردن چیزی از سقف استفاده می‌شوند، اگر بیش از تحمل وزنش از آن آویزان شود، مطمعنا اتصال آسیب خواهد دید و این بسیار خطر آفرین است و احتمال سقوط جسم آویزان شده وجود دارد. اگر رول بولت به درستی نصب نشود، احتمال کنده شدن آن وجود دارد. در ادامه طریقه نصب صحیح رول بولت سقفی را برای شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  انواع پیچ آهن، ورق و فلز - اتصالات سطوح فلزی

اولین مرحله در نصب رول بولت سقفی این است که یک سوراخ توسط دریل یا ابزار دیگر در محل نصب ایجاد کنید. توجه کنید سایز سوراخ ایجاد شده باید متناسب با سایز رول بولت باشد. در اثر دریل کاری در این محل گرد و خاک و آلودگی می‌نشیند پس آن را کاملا تمیز کنید. سپس قسمت انتهایی یا لنگر رول بولت را در سوراخ ایجاد شده وارد کنید. سپس قسمت دیگر یا همان قسمت پیچی رول بولت را وارد کنید و آن‌ها را محکم کنید. تمامی این مراحل باید با دقت هرچه تمامتر انجام شوند.

📞دفتر کرج

02634728145

محصولات بیشتر: پیچ و مهره فلکه ای

نحوه نصب رول بولت سقفی
نصب رول بولت سقفی

روش نصب نصب رول بولت پروانه‌ای

رول بولت پروانه‌ای دسته‌ای از پرکاربردترین رول بولت‌هاست که برای اتصال در انواع مصالح مانند گچ، چوب، فیبرو… مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این نوع رول بولت در دستع روی بولت‌های سقفی قرار می‌گیرد. اجزای مهتلف این رول بولت شامل یک ایتوانه فلزی ایت که داخل آن رزوه شده و روی آن بازوهایی قرار داده شده، واشر، مهره و یک قسمت پیچ مانند است. این رول بولت برای اتصال دیگر اجسام در سقف یا دیوارهایی از جنس مصالح گفته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه نصب این نوع رول بولت به این صورت است که مانند دیگر رول بولت‌ها ابتدا یک سوراخ ایجاد کرده و آن را تمیز می‌کنید. سپس لنگر یا بدنه را وارد سوراخ ایجاد شده می‌کنید، درحین وارد و چرخاندن بدنه رول بولت، بازوهایی که روی آن قرار داده شده است، باز می‌شود و نصب صورت می‌گیرد، سپس جز دیگر رول بولت وارد بدن می‌شود و خوب محکم می‌شود.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید پیچ گرید 8.8

طریقه نصب رول بولت قلاب دار

 رول بولت قلاب‌دار یکی دیگر از انواع رول بولت‌های سقفی است. این رول بولت هم مانند سایر رول بولت‌ها دارای یک استوانه فلزی است ، یک واشر، مهره و یک قسمت پیچ مانند است. در یک طرف قسمت پیچی این رول بولت یک قلاب قرار دارد که برای آویزان کردن اجسام بکار می‌رود و سمت دیگر آن داخل استوانه یا همان لنگر رول بولت قرار می‌گیرد. طریقه نصب رول بولت قلاب دار به این صورت است که ابتدا یک سوراخ توسط دریل در محلی که می‌خواهید رول بولت را نصب کنید، ایجاد می‌کنید. سپس آن را تمیز کرده که گرد و غبار ناشی از دریل کاری از بین برود. سپس قسمت استوانه‌ای رول بولت را به خوبی وارد سوراخ کرده و درنهایت قسمت پیچی را وارد و خوب و با گشتاوری مناسب، محکم کنید.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره کرمانشاه - انواع و قیمت 1402⭐️
نصب رول بولت در سقف
نحوه نصب رول بولت در سقف

روش نصب رول بولت حلقه‌ای

رول بولت حلقه‌ای هم دقیقا مانند دیگر رول بولت‌های سقفی برای کاربرد آویزان کردن و یا در واقع رابط اتصال و نصب اجسام مختلف در سقف و دیوار عمل می‌کند. اجزای این رول بولت مانند رول بولت قلابدار است با آین تفاوت که در یک سمت قسمت پیچ رول بولت به جای قلاب یک حلقه قرار دارد و اجسام از این حلقا آویزان و یا متصل می‌شوند. طریقه نصب این نوع رول بولت دقیقا مانند دیگر رول بولت‌هاست.

مطالب بیشتر: خرید پیچ و مهره کیلویی

محصولات: پیچ سرمته ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button