انواع پیچ آهن، ورق و فلز – اتصالات سطوح فلزی

Rate this post

پیچ و مهره در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. درواقع کاربرد زیاد این ابزارها و نیاز هر کاربردی به نوع خاصی از اتصال دهنده‌ها با ویژگی‌های مناسب آن کاربرد، نیاز به تولید پیچ و مهره‌های متنوع را ایجاد کرده است. یکی از انواع اتصال دهنده‌ها با توجه به کاربرد، پیچ ورق و فلز است. پیچ فلز برای اتصال ورق‌های فلزی، انواع سطوح فلزی و … برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پیچ باید قابلیت استفاده در سطوح فلزی و ایجاد اتصال بین فلز و فلز، فلز و چوب، فلز و پلاستیک و… را داشته باشد. انواع پیچ ورق فلزی از نظر هندسه گل پیچ، جنس و سایز در بازار موجود هستند. بنابراین برای خرید پیچ و مهره ورق و فلز مناسب باید پیچ فلز را بشناسیم و درمورد آن‌ها، اطلاعاتی داشته باشیم. از اینرو در ادامه این مقاله به معرفی این نوع پیچ پرداخته‌ایم.

پیچ ورق و فلز

پیچ‌ها برای ایجاد اتصال موقت بین قطعات و سطوح مختلفی استفاده می‌شوند. یکی از عمده کاربردهای پیچ به عنوان اتصال دهنده‌ای موقت، اتصال ورق و فلز است. پیچ اتصال ورق و فلز برای ایجاد اتصال بین ورق‌ها و دیگر سطوح و اجسام فلزی است. البته منظور الزاما بین دو ورق یا سطح فلزی به یکدیگر نیست، بلکه اتصال فلز با فلز، فلز با چوب، فلز با پلاستیک و… است. اما این سوال که پیچ‌های زیادی برای اتصالات فلزی استفاده می‌شوند، به چه نوعی از آن‌ها پیچ ورق و فلز گفته می‌شود؟ پیچ و مهره‌هایی که برای اتصال ورق و فلز استفاده می‌شوند از دو نوع پیچ و مهره خودکار نوک تیز و سرمته‌ای هستند. از آنجا که معمولا در این کاربرد ما به یک سمت اتصال دسترسی داریم، از پیچ خودکار استفاده می‌شود. همچنین از آنجا که در این اتصالات ما از مهره‌ها و واشرها برای افزایش استحکام اتصال نمی‌توانیم استفاده کنیم، این پیچ و مهره‌ها به صورت تمام رزوه هستند و به گونه‌ای رزوه می‌شوند که بتوانند درگیری کافی را با سطح اتصال داشته باشند و استحکام کافی و موردنیاز کاربرد را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید  فرآیند تراشکاری پیچ و مهره - ایجاد رزوه در اتصالات

سایر محصولات: خرید سیم بکسل

انواع پیچ ورق و فلز

انواع پیچ ورق و فلز

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، پیچ ورق و فلز از نوع پیچ‌های خودکار و سرمته‌ای و تمام رزوه است. اما این مشخصه تنها مربط به هندسه انتهای پیچ است و این پیچ از نظر هندسه سر پیچ انواع مختلفی دارد. از جمله پیچ‌هایی که برای اتصال ورق و فلز استفاده می‌شوند، شامل پیچ شیروانی سرمته‌ای، پیچ سرگرد سرمته‌ای، پیچ خودکار سرگرد، پیچ خزینه سرمته‌ای، پیچ خودکار خزینه و… اشاره کرد.

انواع پیچ و ورق فلزی را از نظر جنس هم می‌توان بررسی کرد. این پیچ و مهره‌ها از جنس فولاد ساده کربنی، گالوانیزه و استینلس استیل تولید می‌شوند. انتخاب جنس این پیچ بر اساس کاربرد آن است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از پیچ شیروانی سرمته‌ای برای نصب صفحات فلزی شیروانی استفاده کنید، نوع گالوانیزه یا استینلس استیل را انتخاب کنید. زیرا سقف ساختمان‌ها در معرض باران و رطوبت است و احتمال خوردگی اتصال بالا است. بنابراین نیاز است پیچ‌ها دارای مقاومت به خوردگی بالایی باشند که پیچ ورق و فلز گالوانیزه و استینلس استیل، این ویژگی را دارند.

بعلاوه انواع پیچ فلز چه از نظر هندسه و چه جنس، در سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند. این سایزبندی پیچ آهنی را استانداردهای بین المللی تعریف می‌کنند که معتبرترین آن‌ها دو استاندارد DIN و ISO هستند. برای هر نوع خاص از این پیچ‌ها، استاندارد مشخصی وجود دارد.

کاربرد پیچ ورق و فلز

کاربرد پیچ ورق و فلز

همانطور که از اسم پیچ فلز مشخص است، برای اتصال بین ورق‌های فلزی با یکدیگر و یا با سطوح مختلفی و همچنین اتصال قطعات فلزی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بشود.بنابراین پیچ ورق و فلز در صنایعی که با ورق‌های فلزی و دیگر سطوح فلزی سروکار دارند، استفاده می‌شود. از جمله این صنایع و کاربردها عبارتند از:

  • ساختمان سازی.
  • خودرو سازی.
  • کشتی سازی.
  • هواپیما سازی.
  • پایپینگ و لوله کشی.
  • آب و فاضلاب.
  • نفت، گاز و پتروشیمی
  • و…
بیشتر بخوانید  پیچ و مهره پلاستیکی

خرید پیچ ورق و فلز

خرید پیچ ورق و فلز – پیچ آهنی

تا اینجا متوجه شدیم که انواع پیچ مخصوص فلز به چه هدفی و برای چه کاربردهایی استفاده می‌شوند. حال که این نوع پیچ را شناختید، اگر قصد خرید پیچ ورق و فلز را دارید، آن را از فروشگاه‌ها یا سایت‌های فروش اینترنتی معتبر تهیه کنید تا پیچ و مهره‌ها را در کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه کنید. سات پیچ از فروشگاه‌های معتبری است که می‌توانید با خیالی آسوده و بدون دغدغه، محصول مورد نظر خود را از سراسر کشور از آن سفارش دهید و همچنین از خدمات پشتیبانی این فروشگاه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button