راهنمای خرید پیچ و مهره تفلونی

پیچ و مهره تفلونی
Rate this post

در گذشته پیچ و مهره­ها و ابزارآلات اتصالات از فلزاتی همچون آهن و فولاد ساخته می­شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت اتصالات و برخی معایب پیچ و مهره­های فلزی در برخی کاربردها، استفاده از پلاستیک­ها برای ساخت پیچ و مهره­ها مطرح شد و پیچ و مهره­های پلاستیکی یا تفلونی در کنار پیچ و مهره­های فلزی وارد بازار صنعت اتصالات شدند. در واقع پلاستیک­ها دارای ویژگی­هایی هستند که آن ها را برای استفاده در برخی کاربردها نسبت به فلزات، ارجح کرده است. اما نکته قابل توجه این است که شما باید انواع پیچ و مهره­ تفلونی را بشناسید تا بتوانید پیچ مناسب کاربردتان را انتخاب کنید. همچنین برای خرید پیچ و مهره تفلون با کیفیت باید این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید. به خصوص اگر قصد خرید اینترنتی پیچ و مهره را دارید. سات پیچ از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی پیچ و مهره تفلون است که شما می­توانید انواع پیچ و مهره تفلون را در کیفیت بالا و با قیمت مناسب، از سات پیچ خریداری کنید. کارشناسان سات در این مقاله اطلاعات مختصری را در رابطه با پبچ و مهره­های تفلونی در اختیار شما قرار داده­اند.

پیچ و مهره تفلونی

پیچ و مهره­ها از دو جنس فلز و تفلون (پلاستیک) ساخته می­شوند. فلزات و پلاستیک­هایی که در ساخت پیج و مهره­ها مورد استفاه قرار می­گیرند، خود انواع مختلفی دارند. پیچ و مهره تفلونی یا همان پیچ و مهره پلاستیکی دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف است. این نوع پیچ و مهره در کاربردهایی که فلزات پاسخگوی نیازهای کاربرد نیستند، جایگزین مناسبی برای پیچ و مهره­های فلزی هستند. از پلاستیک­های مختلفی برای ساخت این محصولات استفاده می­شود. هر پلاستیک استفاده شده ویژگی­های خاص خود را دارد و برای کاربردی خاص مناسب است. البته باید ذکر شود که از هر پلاستیکی در صنعت پیچ و مهره نمی­توان استفاده کرد و پلاستیک­هایی که استفاده می­شوند باید ویژگی­های لازم برای این کاربرد را داشته باشند. معمولا از پلی آمید، پی وی سی (PVC)، پلی اتیلن، نایلون و فنولیک برای ساخت پیچ و مهره­ها استفاده می­شود.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره پلاستیکی

انواع پیچ و مهره تفلونی

همانند تنوع پیچ و مهره­های فلزی، انواع مختلفی از پیچ و مهره تفلونی هم در بازار موجود است. در واقع پیچ و مهره­های مختلف فلزی، همان پیچ و مهره­های فلزی هستند که از پلاستیک ساخته شده­اند. هر نوع پیچ و مهره تفلونی، ویژگی­های خاصی دارد و برای استفاده در کاربردی خاص مناسب است. بنابراین برای انتخاب پیچ و مهره پلاستیکی مناسب کاربردتان هم باید به جنس پلاستیک استفاده شده توجه کنید و هم نوع پیچ و مهره مهم است. شما می­توانید انواع پیچ و مهره تفلونی را از نظر جنس، مدل و ابعاد آن از سات پیچ خریداری کنید. در ادامه به برخی از انواع پیچ و مهره تفلونی اشاره می­کنیم:

پیچ و مهره تفلونی قیمت

  • پیچ شش گوش تفلونی

این نوع پیچ دارای سر یا گل شش گوش و بدنه رزوه شده است. پیچ پلاستیکی شش گوش پرکاربردترین نوع پیچ تفلونی است. برای باز و بسته گردن این نوع پیچ از آچار استفاده می­شود، بنابراین با نام پیچ آچاری هم شناخته شده است.

  • پیچ آلن تفلونی

پیچ تفلونی آلن نوعی پیچ با سر استوانه­ای است که دارای یک حفره یا سوکت است. پیچ­ تفلونی آلن اتصالی با استحکام بالا برای ما فراهم می­کند. پیچ آلن پلاستیکی را باید با آچار مخصوصی به نام کلید آلن باز و بسته کرد. این آچار در داخل سوکت گل پیچ قرار می­گیرد و آن را باز و بسته می­کند. این نوع پیچ را می­توانید از جنس­های مختلفی از سایت سات سفارش دهید.

  • پیچ متری تفلونی

پیچ متری تفلونی نوعی پیچ بدون سر یا گل پیچ است. این پیچ به صورت استوانه­ای رزوه شده است و در طول­های مختلفی در بازار موجود است و در طول مورد نظر شما برش داده می­شود.

  • پیچ سرخزینه تفلونی

یکی دیگر از انواع پیچ و مهره تفلونی، پیچ­های سرخزینه هستند. این نوع پیچ­ها دقیقا مشابه پیچ­ سرخزینه فلزی هستند و تنها جنس آن­ها متفاوت است. پیچ سرخزینه دارای سر پسچ مسطح با شیارهای دو سو و چهار سو است که برای باز و بسته کردن آن­ها از پیچ گوتی دوسو یا چهارسو و یا آچار استفاده می­شود.

  • مهره پلاستیکی

منظور از مهره پلاستیکی مهره­ای شش گوش است که داخل آن رزوه شده است. این مهره پرکاربردترین مهره پلاستیکی است که در کنار پیچ­های پلاستیکی و برای محکم کردن آن­ها استفاده می­شود.

بیشتر بخوانید  اتصالات پیچی و جوشی - بررسی مزایا و معایب

چرا از پلاستیک­ها (تفلون) در ساخت پیچ و مهره­ها استفاده می­شود

همانطور گفتیم، در برخی کاربردها پیچ و مهره­های فلزی پاسخگوی نیاز کاربرد نیستند و از پیچ و مهره­های تفلونی یا پلاستیکی برای آن کاربرد استفاده می­شود. اما این سوال پیش می­آید که چه ویژگی پلاستیک­ها سبب استفاده از آن­ها برای ساخت پیچ و مهره­ها شده است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می­دهیم و به این ویژگی­ها اشاره می­کنیم.

  • مقاومت به خوردگی قابل قبول.
  • مقاومت محیطی عالی.
  • دوام و ماندگاری بالا.
  • مقاومت خوب در برابر لفزش و ارتعاش.
  • قیمت مناسب.
  • نارسانایی جریان الکتریسیته.
  • وزن سبک.

خرید پیچ و مهره تفلونی

خرید پیچ و مهره تفلونی از سات پیچ

سات پیچ عرضه کننده انواع مختلف پیچ و مهره تفلونی با کیفیت است. شما با مراجعه به سایت سات پیچ می­توانید لیست پیچ و مهره­های تفلونی موجود در سایت سات را مشاهده کنید و با مطالعه مشخصات آن­ها، پیچ مناسب کاربرد خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. شما می­توانید برای در یافت راهنمای خرید و نحوه سفارش از سایت سات و یا اطلاعات تکمیلی هر محصول، از طریق شماره­های درج شده در سایت، با کارشناسان سات تماس بگیرید. قابل ذکر است که به دلیل نوسانات ارزی و قیمت پیچ و مهره­ها در بازار، قادر به درج قیمت محصول نیستیم و می­توانید برای اطلاع از قیمت هر محصول با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button