قیمت پیچ و مهره ساختمانی – ثبت سفارش

پیچ و مهره ساختمانی
Rate this post

پیچ و مهره یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات صنعتی هستند. آن‌ها با ایفای نقش اتصالات موقت توانسته‌اند نقشی مهم در دنیای پیشرفته امروز ایفا کنند. یکی از حوزه‌هایی که پیچ و مهره‌ها در آن نقشی اساسی دارند، صنعت ساختمان سازی است. پیچ و مهره ساختمانی انواع پیچ و مهره‌هایی را که در ساخت یک ساختمان از اسکلت بندی کرفته تا طراحی داخلی استفاده می‌شود را شامل می‌شوند. پیچ و مهره‌هایی که در صنعت ساختمان استفاده می‌شوند، باید ویژگی‌هایی که این صنعت نیاز دارد را داشته باشند. فروشگاه اینترنتی سات پیچ سات عرضه کننده انواع پیچ و مهره ساختمانی در بالاترین کیفیت است.

برای خرید پیچ و مهره ساختمانی می‌توانید پیچ و مهره مورد نظر خود را در سایز و جنس مناسب از سایت سات پیچ سفارش داده و در مدت زمان کمی بعد از سفارش تحویل بگیرید. در این مقاله برای آشنایی شما با انواع پیچ و مهره ساختمانی، تعدادی از این پیچ و مهره‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم.

پیچ و مهره ساختمانی

پیچ و مهره ساختمانی شامل انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها و سایر اتصال دهنده‌ها است که در صنعت ساختمان و برای ساخت یک ساختمان از پی و اسکلت گرفته تا بخش‌های داخلی آن استفاده می‌شود. کاربرد پیچ و مهره ساختمان به یک بخش خاص محدود نمی‌شود و پیچ و مهره‌ها در بخش‌های مختلفی از  یک ساختمان استفاده می‌شوند. بنابراین هر نوع پیچی که در هر بخشی استفاده می‌شود، باید ویژگی‌ها مورد نیاز آن بخش را داشته باشد و نیازهای آن را برطرف کند. به عنوان مثال پیچی که در قسمت اسکلت فلزی استفاده می‌شود، با پیچی که برای اتصال درو پنجره ساختمان استفاده می‌شود، متفاوت است. در ادامه انواع پیچ و مهره‌های استفاده شده در صنعت ساختمان سازی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

مطالب بیشتر:

پیچ و مهره ساختمانی

انواع پیچ و مهره ساختمانی

همانطور که گفتیم پیچ و مهره‌ها در بخش‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شوند. یعنی از پی ریزی یک ساختمان استفاده از پیچ و مهره‌ها شروع شده و تا انجام دکوراسیون داخلی و حتی نصب کابینت و کمد آن هم ادامه دارد. بنابراین انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها با ویژگی‌های مختلف در ساختمان سازی استفاده می‌شود. این انواع پیچ و مهره ساختمانی شامل مدل‌های مختلف پیچ و مهره با هندسه، سایز و جنس متفاوت است. برخی از این پیچ و مهره‌ها عبارتند از:

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره اهواز در گریدهای مختلف 1402

پیچ شش گوش HV – پیچ و مهره ساختمان

پیچ شش گوش HV پیچی با استحکام و خواص مکانیکی بالا است و برای کاربردهای سنگینی همچون ساختمان سازی، ساخت سازه‌های سنگین همچون پل‌ها و ماشین آلات سنگین صنعتی استفاده می‌شود. این پیچ دارای سر شش گوش و بدنه رزوه شده است. پیچ شش گوش HV را از آهن، آهن گالوانیزه یا سیاهکاری شده و گریدهای مختلف فولاد ساخته می‌شود. در کنار این پیچ مهمولا از مهره HV استفاده می‌شود.

پیچ آچاری

پیچ آچاری یا پیچ شش گوش پیچی با سر شش گوش و بدنه رزوه شده است. این پیچ پرکاربردترین نوع پیچ در صنعت ساختمان سازی است. پیچ آچاری به همراه مهره شش گوش می‌تواند اتصالی با استحکام بالا ایجاد کند. گریدهای استحکامی بالای این پیچ، در اتصالات باربر ساختمان استفاده شده و استحکام کافی برای این بخش را فراهم می‌کنند.

پیپچ سرتخت – پیچ و مهره ساختمان

پیچ سرتخت یا خزینه نوعی پیچ با بدنه رزوه شده، سر تخت و انتهای مسطح است. پسچ‌های سر تخت در دو مدل دوسو و چهارسو طراحی شده‌اند. این پیچ‌ها از جمله پیچ‌های کاربردی در صنعت ساختمان هستند. برای باز و بسته کردن این نوع پیچ از پیچ گوشتی دو سو و یا چهارسو استفاده می‌شود. پیچ سرتخت را می‌توان از جنس فولاد، استیل و گالوانیزه در بازار تهیه کرد.این نوع پیچ مانند سایر پیچ‌ها دارای سایزبندی است و شما می‌توانید آن را در سایز مناسب با کاربرد خود تهیه کنید.

مطالب بیشتر: خرید پیچ و مهره اهواز

رول بولت

رول بولت یکی از تجهیزات اتصال و یا اتصال دهنده‌ها است که بطور ویژه در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. این نوع اتصال دهنده دارای چهر قسمت مختلف پیچ، مهره، واشر و استوانه شیاردار است. رول بولت‌ها در داخل سطوحی همچون سیمان، بتن، سنگ، آجر و… نصب می‌شود. نحوه نصب رول بولت‌ها به این صورت است که ابخش‌های مختلف رول بولت به همراه جزیی که قرار است در سطح مورد نظر متصل شود، در سطح اتصال قرار می‌گیرند. مکانیزم عمل رول بولت‌ها بر اساس مکانیزم انبساطی، اصطکاکی و شیمیایی است.

پیچ متری

پیچ متری نوعی پیچ بدون سر است. این پیچ به صورت میله‌های بلند رزوه شده است که در سایز مورد نظر مشتری برش داده می‌شوند، به همین دلیل به آن‌ها پیچ متری گفته می‌شود. این پیچ از جمله پیچ‌های استفاده شده در ساختمان سازی است که معمولا برای اتصال بین بخش‌‌‌های مختلف سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ متری بطور گسترده از جنس فولاد، استینلس استیل و فولاد گالوانیزه در بازار موجود است.

پیچ آلن

پیچ آلن نوعی پیچ است که در قسمت سر آن یک سوکت یا حفره وجود دارد. این سوکت محل قرار گیری آچار مخصوص آلن برای باز و بسته کردن پیچ است. این پیچ گزینه مناسبی برای استفاده در جاهای تنگ و با دسترسی کم است. پیچ آلن گشتاور بالایی را متحمل شده و به خوبی در اتصال محکم شده و اتصال با استحکام بالایی را ایجاد می‌کند. پیچ آلن یکی از پیچ‌هایی است که در بخش‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شود. پیچ آلن بر اساس هندسه طراحی شده خود دارای انواع مختلفی است. همچنین هرنوع از آن‌ها از جنس‌های مختلف و در ابعاد متنوعی هم تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید  انواع پیچ آهن، ورق و فلز - اتصالات سطوح فلزی

پیچ شیروانی

پیچ شیروانی از پیچ‌هایی است که بطور تخصصی در ساختمان سازی استفاده می‌شود. این پیچ دارای سر شش گوش است و در دو مدل نوک تیز و سرمته‌ای در بازار موجود است. در هنگام نصب پیچ شیروانی در بخش‌های بیرونی ساختمان مانند سقف که با رطوبت در تماس است، از دو نوع واشر پلاستیکی و فلزی استفاده می‌شود. واشرها نقش درزگیر داشته و از نشت آب و رطوبت به داخل اتصال جلوگیری می‌کنند.

مهره

مهره یکی از تجهیزات اتصالات است که در کنار پیچ‌ها برای محکم کردن آن‌ها در محل اتصال استفاده می‌شود. مهره‌ها خود انواع مختلفی دارند. بیشترین نوع مهره استفاده شده در صنعت ساختمان سازی مهره‌های شش گوش هستند. این مهره‌ها دارای هندسه شش گوش هستند. مهره‌ها تاثیر زیادی در استحکام اتصال ایجاد شده بازی می‌کنند. مهره‌ها هم در ابعاد و از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. سایز مهره باید متناسب با سایز پیچی باشد که به همراه آن استفاده می‌شود.

مطالب بیشتر:

واشر

واشر قطعه‌ای فلزی با حفره‌ای در مرکز است که به عنوان یکی از اجزای اتصالات در برخی کاربردها استفاده می‌شود. از آنجا که در صنعت ساختمان سازی و در بخش اسکلت بندی آن، اتصالات تحت بار هستند و قرار است تمامی وزن ساختمان را تحمل کنند، نیاز به اتصالی با استحکام بالا داریم. واشرها در کنار پیچ و مهره‌ها با هدف افزایش استحکام اتصال استفاده می‌شوند. واشر ها با توزیع با بر روی سطح بیشتر، استحکام اتصال را بالا می‌برند. همچنین با جذب ارتعاشات از شل شدن اتصال در اثر ارتعاش و لرزش جلوگیری می‌کنند. واشرها در هندسه، جنس و سایزهای مختلفی طراحی شده‌اند.

پیچ خشکه

پیچ خشکه نوعی پیچ با سر شش گوش، بدنه رزوه شده و انتهای مسطح است. این پیچ از فولاد با درصد کربن متوسط تولید می‌شود. پیچ خشکه با همان پیچ فولادی از رایج‌ترین انواع پیچ در صنعت ساختمان سازی است. این نوع پیچ با خواص مکانیکی مطلوبی که دارد، برای استفاده در ساختمان سازی بسیار مناسب است. پیچ خشکه بر اساس ترکیب شیمیایی فولاد و فرایند تولید خود، دارای گریدهای استحکامی مختلفی است. برای ساختمان سازی از گرید استحکامی متوسط و بالای پیچ خشکه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید  وال پست + جزئیات اجرایی

سایر محصولات: خرید سیم بکسل

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه به پیچ و مهره‌های آهنی و یا فولادی با روکش گالوانیزه گفته می‌شود. گالوانیزه کردن یک روش پوشش دهی برای بهبود خواص موادی همچون فولاد و آهن است. این نوع پیچ و مهره‌ها دارای مقاومت به خوردگی عالی هستند. همچنین خواص مکانیکی پیچ و مهره گالوانیزه نسبت به پیچ و مهره آهنی و فولادی ساده، قوی‌تر است. گالوانیزه کردن باعث بهبود سختی، مقاومت به ضربه و حتی استحکام این پیچ و مهره‌ها می‌شود. بنابراین به طورکلی پیچ و مهره گالوانیزه دارای خواص اصلاح شده هستند. این نوع پیچ و مهره شامل نوع خاصی از پیچ و مهره‌ها نیست و به جنس آن‌ها اشاره دارد. پیچ و مهره‌های گالوانیزه در بخش‌هایی از ساختمان که نیاز به مقاومت به خوردگی بالا و خواص مکانیکی اصلاح شده است، استفاده می‌شوند.

مطالب بیشتر: آیا استیل زنگ می‌زند؟

قیمت پیچ و مهره ساختمانی

قیمت پیچ و مهره ساختمانی را نمی‌توان همینطور تعیین کرد. زیرا قیمت این محصولات متاثر از فاکتورهای مختلفی است. اولین فاکتور موثر در تعیین قیمت پیچ و مهره نوع پیچ و مهره است. قیمت پیچ آچاری متفاوت از پیچ آلن است. جنس و سایز پیچ و مهره هم بر قیمت آن تاثیر گذار است. به عنوان مثال پیچ‌های استیل نسبت به پیچ فولادی ساده قیمت بالاتری دارد. فاکتور موثر دیگر در قیمت پیچ‌ها یا مهره‌های استفاده شده در ساختمان سازی، برند شرکت سازنده پیچ و مهره‌ها است. برندهای معتبر با تولید محصولات با کیفیت‌تر و مهندسی شده، قیمت بالاتری خواهند داشت. نوسانات بازار هم در این بین در قیمت این محصولات بی تاثیر نیست.

پیچ و مهره ساختمانی

خرید پیچ و مهره ساختمانی

مجموعه صنعتی سات پیچ یک فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره و ابزارآلات اتصالات است که عرضه کننده انواع پیچ و مهره با کیفیت و در قیمت مناسب است. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره مورد نیاز خود را باز سراسر کشور ا خیالی آسوده از کیفیت و قیمت آن، از این مجموعه سفارش دهید. برای خرید پیچ و مهره ساختمانی از سات پیچ ابتدا به سایت سات پیچ مراجعه کرده و پیچ و مهره‌های مورد نظر خود را در سایز و جنس مناسب انتخاب کرده و سپس محصول انتخاب شده را سفارش دهید. برای دریافت راهنمای خرید و اطلاعات بیشتر از پیچ و مهره مورد نظر از طریق شماره‌های درج شده در سایت، با پشتیبانی سات پیچ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید برای انتخاب پیچ و مهره مناسب از کارشناسان سات پیچ مشاوره بگیرید.

مطالب بیشتر: تفاوت استیل بگیر و نگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button