خرید انواع پیچ و مهره ضد زنگ – استینلس استیل

پیچ و مهره ضد زنگ چیست
Rate this post

پیچ و مهره‌ ابزارآلاتی کاربردی هستند که در کلیه صنایع برای ایجاد اتصالات موقت استفاده می‌شوند. در هر کاربردی موقعیت و شرایط خاصی وجود دارد که پیچ و مهره استفاده شده باید ویژگی‌هایی متناسب با آن شرایط داشته باشد. پرکاربردترین نوع پیچ و مهره‌ها از جنس فولاد و آهن هستند. اما این اتصال دهنده‌ها برای برخی کاربردها که اتصال با رطوبت و مواد خورنده در تماس است و یا حتی در مناطقی که آلودگی هوا بالا است، مناسب نیستند. زیرا دچار خوردگی می‌‌شوند و مقاومت به خوردگی پایینی دارند. بنابراین برای این کاربردها به پیچ و مهره‌هایی نیاز داریم که مقاومت به خوردگی قابل قبولی داشته باشند. پیچ و مهره ضد زنگ، پیچ و مهره‌هایی هستند که در کاربردهایی که احتمال خوردگی بالا است، استفاده می‌شوند. این ویژگی مربوط به جنس پیچ و مهره است و انواع پیچ و مهره ضد زنگ از نظر هندسه، مدل و سایز موجود هستند. برای خرید پیچ و مهره ضد زنگ، ابتدا باید اطلاعاتی از این محصول داشته باشید تا  درست و مناسب با کاربرد انتخاب کنید.

پیچ و مهره ضد زنگ چیست

پیچ و مهره ضد زنگ همانطور که از اسمش پیداست، یکی از انواع پیچ و مهره‌ها است که دارای مقاومت به خوردگی بالا است و در محیط‌های مستعد خوردگی مانند محیط‌های مرطوب، خورنده و شیمیایی کمتر دچار خوردگی شده و آسیب می‌بینند. ضد زنگ بودن یک پیچ یا مهره به ترکیب شیمیایی یا همان جنس پیچ و مهره بستگی دارد.

پیچ و مهره ضد زنگ نوعی از پیچ و مهره است که از فولاد آلیاژی به نام فولاد ضد زنگ یا استینلس استیل ساخته می‌شوند. فولاد ضد زنگ دارای عنصر آلیاژی کروم با میزان درصد بیش از 10.5% است. حضور مقدار زیاد کروم در ترکیب شیمیایی این آلیاژ باعث تشکیل لایه‌ای از اکسید کروم، روی سطح این آلیاژ فولادی می‌شود. اکسید کروم، ماده‌ای مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و به خوبی در محیط‌های مستعد به خوردگی، قابل استفاده است. بنابراین پیچ و مهره ضد زنگ هم به صورت ذاتی دارای مقاومت به خوردگی بالا است.

بیشتر بخوانید  قیمت انواع آچار آلن - معرفی بهترین مارک های بازار

البته گاهی با پوشش دهی پیچ و مهره از جنس فولادهای کربنی هم، تا حد زیادی مقاومت به خوردگی آن‌ها را افزایش می‌دهند. این روش‌های پوشش دهی شامل گالوانیزه گرم و سرد، داکروماته، سیاه کاری و فسفاته کردن است.

سایر محصولات: خرید سیم بکسل

پیچ و مهره ضد زنگ چیست

گریدهای مختلف پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ از فولاد ضد زنگ یا استینلس استیل تولید می‌کنند. این نوع فولاد بر اساس ترکیب شیمیایی و میزان عناصر آلیاژی‌اش به گریدهای مختلفی تقسیم بندی می‌شود. پرکاربردترین گریدهای مختلف پیچ و مهره ضد زنگ برای استفاده در ساخت پیچ و مهره، چهار گرید زیر هستند. هر یک از این گریدها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را برای استفاده در کاربردهایی مشخص، مناسب کرده است.

پیچ و مهره ضد زنگ گرید 304 یا 8-18

این گرید از فولاد ضد زنگ شامل 18٪ کروم، 8٪ نیکل، 0.08٪ حداکثر کربن است. پیچ و مهره گرید 304 که در واقع زیر مجموعه فولاد ضد زنگ گرید 8-18 است، از رایج‌ترین و پرکاربردترین گرید فولاد ضد زنگ برای ساخت پیچ و مهره ضد زنگ است. این نوع پیچ و مهره اغلب در اتصالات بیرونی که در معرض رطوبت، باران و برف هستند و کاربردهای دریایی در محیط های آب شیرین استفاده می شوند، اما برای محیط های آب شور گرید 316 مناسب‌تر است. این آلیاژ ضد زنگ در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاومت می کند، اما با گذشت زمان می تواند مقداری کدر شود.

این گرید از فولاد زنگ نزن  یعنی فولاد زنگ نزن 304 یا 304L با نام A2 70 هم شناخته می‌شود. A نشان دهنده این است که این گرید جز فولادهای ضد زنگ با ریزساختار آستنیتی است. عدد 2 هم تعیین کننده این است که این نوع فولاد جز گرید سختی 2 است و 70 هم نشان دهنده حداقل استحکام کششی این گروه از فولادها است که 700 مگاپاسکال است.

بیشتر بخوانید  نحوه تست ضربه چارپی پیچ و مهره - تشریح مراحل

پیچ و مهره ضد زنگ گرید 316

پیچ و مهره ضد زنگ گرید 316 حاوی 16%-18% کروم، 10%-14% نیکل، حداکثر 0.08% کربن و حداکثر 2.00% مولیبدن است. این درجه از فولاد ضد زنگ برای برای کاربردها در محیط‌های دریایی استفاده و توصیه می‌شود. مقاومت در برابر خوردگی آن بیشتر از گرید 304 ضد زنگ است، به همین دلیل است که توصیه می کنیم از پیچ و مهره‌های ضد زنگ گرید 316  کاربرد آب شور استفاده کنید. کاربردهای متداول اتصال دهنده‌های  ضد زنگ گرید 316  شامل استفاده در قایق‌ها، کشتی‌ها، اسکله‌ها، پل‌های و سازه‌های آبی و… است.

پیچ و مهره فولاد ضد زنگ با گرید 316  یا 316L را با نام فولاد A4 80 هم در بازار می‌شناسند. A به معنای فولاد آستنیته است و عدد چهار به این فاکتور اشاره دارد که گرید یا درجه سختی این نوع فولاد ضد زنگ، درجه 5 یا F است. بنابراین سختی و استحکام فولاد ضد زنگ 316  از 304 بیشتر است. عدد 80 هم حداقل استحکام کششی آن است که معادل 800 مگا پاسکال است.

پیچ و مهره ضد زنگ گرید 316

پیچ و مهره ضد زنگ گرید 410

این گرید از فولادهای ضد زنگ حاوی 11.5%-13.5% کروم و حداکثر 0.15% کربن است. درجه سختی این گرید از فولاد از دیگر گریدها بالاتر است و می‌تواند تا حدود 40 راکول سخت شود. اما میزان مقاومت به خوردگی فولاد ضد زنگ 410 کمتر از دو گرید 304 و 316 است. به دلیل سختی بالای این فولاد از آن‌ برای ساختن پیچ های سقفی، پیچ‌های سایدینگ و پیچ های خودکار و سرمته‌ای استفاده می شود.

کاربرد پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ با ویژگی مقاومت به خوردگی بالا برای کاربردهایی استفاده می‌شوند که اتصال در معرض رطوبت هوا، محیط‌های خورنده مانند محیط‌های شیمیایی، اسیدی و آب شور دریا استفاده می‌شود. استفاده از فولادهای ضد زنگ برای پیچ و مهره‌های این کاربردها بسیار مهم و حیاتی است. زیرا درصورتی که پیچ دچار خوردگی شود یا هرز می‌شود و یا می‌شکند و این شرایط یعنی اتصال معیوب شده و خسارات زیادی را به دنبال خواهد داشت. کاربرد پیچ و مهره ضد زنگ در صنایع زیر است:

  • بخش‌های بیرونی ساختمان‌ها و سازه‌ها.
  • صنایع دریایی مانند کشتی‌ها و قایق‌ها.
  • پایپینگ و لوله کشی.
  • صنایع کشاورزی.
  • صنعت آب و فاضلاب.
  • بخش‌هایی از خودرو.
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی.
  • سازه‌های دریایی مانند اسکله‌ها، پل‌های آبی و…
بیشتر بخوانید  پیچ چپ گرد

قیمت پیچ و مهره ضد زنگ

قیمت پیچ و مهره ضد زنگ با توجه به گرید فولاد ضد زنگ، هندسه پیچ و مهره و سایز آن متفاوت است. به عنوان مثال قیمت پیچ شیروانی سرمته‌ای ضد زنگ با قیمت پیچ شش گوش ضد زنگ، متفاوت است و یا پیچ شش گوش ضد در گرید 304 قیمتی متفاوت از پیچ شش گوش در گرید 316 دارد. هرچقدر سایز پیچ هم بزرگتر باشد، قیمت آن بالاتر است. بنابراین برای اطلاع از قیمت این نوع پیچ و مهره باید ابتدا نوع پیچ و مهره موردنظر و سایز آن را تعیین کنید. برای استعلام قیمت انواع پیچ ضد زنگ، با پشتیبانی سات پیچ تماس بگیرید.

قیمت پیچ و مهره ضد زنگ

خرید پیچ و مهره ضد زنگ

پیچ و مهره ضد زنگ مورد نظر خود را از سات پیچ سفارش دهید. فروشگاه اینترنتی سات پیچ انواع پیچ و مهره ضد زنگ را در گریدها و سایزهای مختلف، در بالاترین کیفیت و از برندهای معتبر به صورت جزیی، عمده و کیلویی به سراسر کشور عرضه می‌کند. شما قبل از سفارش و خرید پیچ و مهره ضد زنگ از سات پیچ، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس گرفته و برای انتخاب پیچ و مهره مناسب، مشاوره بگیرید. مجموعه ما پس از ثبت و نهایی کردن سفارش شما بلافاصله برای ارسال سفارشات، اقدام می‌کند و خرید شما در کمترین زمان به دستتان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button