قیمت انواع سیم بکسل ریز بافت

خرید سیم بکسل
Rate this post

اگر تا به حال به جابجای‌ها و حمل و نقل‌های عظیم و  بزرگ دقت کرده باشید، خواهید دید که از یک جسم طناب مانند فلزی در همه آن‌ها استفاده شده است. این طناب فلزی همان سیم بکسل است که در این کاربردها استفاده می‌شود. سیم بکسل از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی است که در حمل و نقل، باربرداری و لیفتینگ نقشی اساسی ایفا می‌کند. این ابزار خود دارای انواع مختلفی است. البته باید بدانید که سیم بکسل را از جنبه‌های مختلفی هچون جنس، سایز و بافت تقسیم بندی می‌کنند. این ابزار کاربردهای مختلفی دارند و برای هرکاربردی و با توجه به نیازهای آن کاربرد، نوع خاصی از این ابزار استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با سیم بکسل، سیم بکسل ریزبافت، انواع سیم بکسل ریزبافت، قیمت آن و همچنین نحوه سفارش و خرید این اتصالات بافت آشنا کنیم. مطالعه این به مطلب شما در شناخت این نوع ابزار و انتخاب صحیح سیم بکسل برای کاربردتان کمک می‌کند.

سیم بکسل چیست

سیم بکسل یکی از انواع اتصالات است که بطور ویژه در باربرداری و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با توجه به طراحی ویژه‌ای که دارند، قابلیت تحمل وزن و بار زیادی هستند و استحکام بالایی هم دارند. این ویژگی سبب استفاده از آن‌ها در بابرداری‌ها و حمل و نقل‌های سبک و سنگین شده است. سیم بکسل‌ها خود از سه بخش هسته، سیم و رشته تشکلیل شده است. رشته مجموعه‌ای از سیم‌ها است که به دور هم پیچیده شده‌اند و سیم بکسل مجموعه‌ای از رشته‌هاست که دور هسته پیچیده شده است. سیم بکسل‌ها را معمولا با عبارت M*N نمایش می‌دهند که M تعداد رشته‌های یک سیم بکسل و N تعداد سیم‌های هر رشته است. سیم بکسل‌ها خود انواع مختلفی دارند. در این مقاله هدف ما بررسی سیم بکسل ریزبافت است.

بیشتر بخوانید  آموزش نحوه نصب انواع رول بولت سقفی

سیم بکسل چیست

سیم بکسل ریز بافت چیست

سیم بکسل ریز بافت به گروهی از سیم بکسل‌ها اطلاق می‌شود که سایز بافت کوچکی دارند. در واقع در این نوع سیم بکسل، قطر سیم‌ها و به دنبال آن قطر رشته و سیم بکسل کم‌تر از دیگر انواع آن است. در اینجا قطر سیم بکسل ریزبافت با تعداد رشته و سیم یکسان نسبت به سیم بکسل با بافت درشت، کم‌تر است. این نوع ابزار خود به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مقالات بیشتر: سیم بکسل گوستاولف

انواع سیم بکسل ریز باف

همانطور که در بخش قبل گفتیم، سیم بکسل‌ها انواع مختلفی دارند و از جنبه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. هرنوع سیم بکسل ویژگی خاصی دارد که موجب می‌شود از آن برای استفاده در کاربردی که به آن ویژگی‌ها نیاز دارد، استفاده شود. در زیر انواع سیم بکسل ریز بافت را از نظر نوع بافت و جنس آن، بررسی کرده‌ایم.

انواع سیم بکسل ریز باف

انواع سیم بکسل ریز بافت از نظر نوع بافت سیم بکسل

سیم بکسل ریز بافت از جنبه‌های مختلفی دسته بندی و یا تقسیم بندی می‌شود. یکی از انواع تقسیم‌بندی سیم بکسل‌ها، دسته بندی آن‌ها بر اساس نوع بافت سیم بکسل است. آن‌ها از نظر بافت به چهار نوع زیر دسته بندی می‌شوند:

سیم بکسل ریزبافت با بافت فیلر

هنگامی که رشته‌های سیم بکسل دور هم پیچیده می‌شوند، یک فضای خالی بین آن‌ها به وجود می‌آید. در بافت فیلر این فضاهای خالی توسط سیم‌هایی پر می‌شوند و به همین دلیل به آن بافت فیلر یا پرکننده می‌گویند.

سیم بکسل ریز بافت با بافت سیل (Seal)

در این نوع سیم بکسل از دو سایز مختلف سیم یعنی سیم‌هایی با قطر کوچک و سیم‌هایی با قطر بزرگ‌تر استفاده می‌شود. در قسمت‌های داخلی سیم بکسل ریز بافت با بافت سیل از سیم‌های با قطر کوچک و در بخش‌های خارجی از سیم‌های با قطر بزرگتر استفاده می‌شود. طراحی این نوع هندسه به افزایش مقاومت به سایش آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  نحوه تست ضربه چارپی پیچ و مهره - تشریح مراحل

سیم بکسل ریزبافت با بافت استاندارد

سیم بکسل با بافت استاندارد دارای سیم‌هایی با سایز و یا قطر کاملا یکسان است. این هندسه سبب بهبود انعطاف پذیری سیم بکسل ریز بافت می‌شود. بنابراین جاهایی که نیاز است انعطاف پذیری سیم بکسل بالا باشد از این نوع استفاده می‌شود.

سیم بکسل ریزبافت با بافت وارینگتون

این نوع بافت سیم بکسل به این صورت است که لایه بیرونی آن ترکیبی از دو نوع سیم با قطر کوچک و بزرگ است. این نوع سیم بکسل ریزبافت دارای استحکام خوبی است اما مقاومت به سایش کمتری دارد.

مقالات بیشتر: سیم بکسل در تبریز

انواع سیم بکسل ریز بافت از نظر جنس سیم بکسل

از دیگر دسته‌بندی‌های سیم بکسل ریزبافت، دسته بندی آن بر اساس جنس سیم بکسل است. باید توجه کنید هر جنس از سیم بکسل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای استفاده در کاربردی خاص مناسب هستند. بطور کلی سیم بکسل‌ها از نظر جنس سازنده آن‌ها به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند.

سیم بکسل ریز بافت فولادی

سیم بکسل فولادی یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع سیم بکسل‌هاست. رشته‌ها و سیم‌های این نوع سیم بکسل ریز بافت، از فولاد کربنی ساخته شده است. فولادها دارای استحکام و مقاومت به خوردگی خوبی هستند. از این سیم بکسل برای کاربردهای معمولی و جاهایی که مقاومت به خوردگی نیاز نیست استفاده می‌شود.

سیم بکسل ریزبافت روکش دار

این نوع سیم بکسل‌ها بر روی رشته‌های پیچیده شده یک ر.کش پلاستیکی اعمال می‌شود. این روکش سیم‌ها و رشته‌های سیم بکسل را در برابر عوامل مخرب محیطی حفظ می‌کند. به عنوان مثال سیم بکسل ریزبافت روکش‌دار دارای مقاومت به خوردگی خوبی است.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره البرز (کرج) مشخصات و قیمت 1402

سیم بکسل ریزبافت گالوانیزه

این نوع سیم بکسل از جنس فولاد گالوانیزه ساخته شده است. این نوع فولاد، فولادهایی هستند که تحت فرایند روکش دهی گالوانیزه قرار گرفته‌اند. طی این فرایند یک لایه زینک یا روی بر روی سطح فولاد قرار می‌گیرد. سیم بکسل ریز بافت گالوانیزه مقاومت به خوردگی بهتری نسبت به نوع فولادی دارد.

سیم بکسل ریز بافت استیل

سیم بکسل ریز بافت استیل دسته دیگری از انواع سیم بکسل‌ها است. جنس این سیم بکسل از استیل و یا فولاد ضد زنگ است. در واقع رشته‌ها و سیم‌های این سیم بکسل از استیل ساخته شده است. استیل نوعی فولاد آلیاژی است که دارای درصد بالایی عنصر کروم است. کروم موجود در ترکیب فولاد با اکسیژن واکنش داده و لایه‌ای از اکسد کروم روی سطح فولاد تشکیل می‌شود. اکسید کروم مقاومت به خوردگی بالایی دارد. بنابراین سیم بکسل استیل دارای مقاومت به خوردگی و محیطی عالی است.

مقالات بیشتر: خرید سیم بکسل بالابر ساختمانی

قیمت سیم بکسل ریز بافت

سیم بکسل‌ها به نسبت خدماتی که به جامعه صنعتی ما می‌دهند، هزینه خیلی بالایی ندارند. قیمت این نوع سیم بکسل وابسته به نوع بافت آن، جنس این ابزار و همچنین سایزش متفاوت است. در واقع این‌‌ها عواملی هستند که در قیمت گذاری سیم بکسل تاثیر مستقیمی دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق سیم بکسل مورد نظر خود، به فروشگاه یا سایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید، مراجعه کنید.

خرید سیم بکسل ریز بافت

برای خرید سیم بکسل ریزبافت، نیازی نیست حضوری به فروشگاه‌های عرضه این محصولات مراجعه کنید. شما می‌توانید انواع پیچ و مهره و اتصالات را از جمله سیم بکسل‌ها را بصورت اینترنتی از سراسر کشور، از این فروشگاه اینترنتی سفارش دهید. سات از عرضه کنندگان با سابقه و معتبر است که با کیفیت‌ترین محصولات را از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید. برای اطلاع از ویژگی‌های بیشتر محصولات و دریافت راهنمای خرید، از طریق شماره‌های درج شده در سایت، با کارشناسان و پشتیبانی سات در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button