خرید انواع پیچ و مهره تیتانیوم

پیچ و مهره تیتانیوم
Rate this post

پیچ و مهره‌ و بطورکلی اتصالات از جمله ابزارهایی هستند که به وفور در کاربردهای خانگی و صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ و مهره‌ها برای استفاده در کاربردهای مختلف در انواع مختلف موجود هستند و هر مدل دارای سایزهای متنوعی و از جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. پرکاربردترین نوع پیچ و مهره‌ها، از فولاد هستند. اما همانظور که گفتیم باتوجه به نیاز کاربرد آن‌ها در جنس‌های دیگر هم تولید و عرضه می‌شوند.

پیچ و مهره تیتانیوم از انواع خاص پیچ و مهره‌ها هستند که جهت استفاده در کاربردهای خاص تولید می‌شوند. پیچ تیتانیوم دارای ویژگی‌های مطلوبی است که آن را از سایر پیچ‌ها متمایز می‌کند. این گروه از پیچ و مهره‌ها دارای گریدهای مختلفی هستند که هرگرید با توجه به ویژگی منحصربفرد خود، در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه صنعتی سات پیچ از جمله مراکز معتبر و با کیفیت ارائه دهنده خدمات فروش اینترنتی پیچ و مهره تیتانیوم است که آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز در سراسر کشور است.

درباره پیچ و مهره تیتانیوم

پیچ و مهره تیتانیوم چیست

پیچ و مهره تیتانیوم، گروهی از پیچ و مهره‌هاست که از فلز تیتانیوم ساخته می‌شود.پیچ و مهره‌ تیتانیوم  دارای خواص و ویژگی‌های خاصی است. این ویژگی‌ها، آن‌ها را برای استفاده در کاربردهای متنوع و خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ و مهره‌های تیتانیومی نسبت به انواع معمول دیگر پیچ و مهره، دارای قیمت بالاتری هستند.

مطالب بیشتر: پیچ و مهره خودرویی

انواع پیچ و مهره تیتانیوم

پیچ و مهره تیتانیوم دارای انواع مختلفی است که در قالب گریدهای مختلف پیچ تیتانیوم تعریف می‌شوند. هر یک از این گریدها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای استفاده در کاربردی خاص مناسب هستند. تفاوت این گریدها در ترکیب شیمیایی خود یعنی در عناصر استفاده شده به عنوان عناصر آلیاژی در تیتانیوم در ساختار پیچ و مهره است. این تفاوت ترکیب باعث تفاوت درخواص و به دنبال آن تفاوت در کاربرد می‌شود. هنگام خرید پیچ و مهره‌ تیتانیوم نیاز است گریدهای مختلف آن را بشناسید تا بتوانید پیچ و مهره مناسب کاربرد خود را انتخاب کنید. رایج‌ترین گریدهای پیچ و مهره تیتانیوم عبارتند از:

  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید 2

پیچ و مهره تیتانیوم گرید 2 نوع تیتانیوم بدون عناصر آلیاژی و کاملا خالص است. این نوع پیچ و مهره در انواع کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید 5

آلیاژ Ti 6Al-4V یا درجه 5 تیتانیوم که به عنوان “اسب کار” آلیاژهای تیتانیوم شناخته می‌شود، 2 برابر قوی تر از درجه تیتانیوم 2 است. این آلیاژ استحکام بالا و وزن سبک، شکل پذیری خوب و مقاومت بالا در برابر خوردگی را ارائه می دهد. Ti 6AI-4V  کاربردهای زیادی در صنایع هوافضا ، پزشکی ، دریایی و صنایع شیمیایی دارد.

  • پیچ و مهره تیتانیوم گرید 7

آلیاژ Ti-0.15Pd یا درجه 7 مقاوم‌ترین نوع پیچ و مهره تیتانیومی در برابر خوردگی در بین تمام آلیاژهای تیتانیوم است و معمولا در فرآیندهای شیمیایی و اجزای تجهیزات تولید استفاده می‌شود. مشابه درجه 2 است. اما با افزودن 0.12 تا 0.25 پالادیوم، مقاومت در برابر خوردگی را در برابر اسیدها و حمله موضعی در هالیدهای گرم افزایش داده است.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره قزوین

خرید پیچ و مهره تیتانیوم

مطالب بیشتر: راهنمای نصب رول بولت سقفی

کاربرد پیچ و مهره تیتانیوم

باتوجه به ویژگی‌های مثبتی که از فلز تیتانیوم در قسمت‌های قبل دیدیم، آن‌ها می‌توانند در حوزه وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گیرند. اما با توجه به قیمت بالای این پیچ و مهره به دلیل فراوری سخت آن، ترجیح داده می‌شود در کاربردهای استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد. عمده کاربرد پیچ و مهره تیتانیوم در حوزه‌های هوافضا، دریایی، نظامی و تجاری است. برخی از کاربردهای آن‌ها عبارتند از:

  • دکل و نمای بیرونی پرتاب ماهواره‌ها و فضاپیماها
  • دنده فرود و اجزای موتور هواپیما
  • اجزای فضاپیما
  • ماهواره های تجاری و نظامی
  • وسایل ورزشی مانند دوچرخه
  • تجهیزات پزشکی
  • ساخت کشتی‌ها و زیردریایی‌ها
  • صنایع شیمیایی
  • صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

مطالب بیشتر: خرید پیچ و مهره فولادی

مشخصات پیچ و مهره تیتانیوم

تیتانیوم فلزی با خواص خاص و منحصربفرد است. طبیعتا با استفاده از این فلز برای ساخت پیچ و مهره، آن‌ها هم دارای همین خواص منحصربفرد ماده سازنده خود هستند. پیچ و مهره‌های تیتانیومی دارای استحکام کششی بالایی هستند. بنابراین برای کاربردهایی که اتصال تحت کشش است بسیار مناسب هستند. آن‌ها نسبت استحکام به وزن بالایی دارند. که این ویژگی آن‌ها را برای کاربردهای هوا فضا بسیار مناسب کرده است. ویژگی دیگر این نوع پیچ و مهره مقاومت حرارتی بالای آن است. بنابراین در کاربردهای دما بالا به عنوان مثال صنایع فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این اتصال دهنده‌ها مقاومت به ترک خوردگی قابل قبولی را ارائه می‌دهند. دیگر مشخصه پیچ و مهره آلومینیومی مقاومت بخوردگی بالا در برابر آب دریا و خوردگی گالوانیک است. در کنار این ویژگی‌های منحصربفرد باید بگوییم که این پیچ و مهره‌ها شکل پذیری پایین و قابلیت سخت شدن کمی دارند.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره گیلان - انواع پیچ در گیلان قیمت 1402

مطالب بیشتر: پیچ و مهره برای فلنج

قیمت پیچ و مهره تیتانیوم

مطالب بیشتر: خرید پیچ و مهره عمده

راهنمای خرید پیچ و مهره تیتانیوم

گروه صنعتی سات پیچ یکی از عرضه‌کنندگان پیچ و مهره‌ تیتانیومی با بالاترین کیفیت است. اگر قصد خرید پیچ و مهره تیتانیوم برای کاربرد موردنظر خود هستید، سات پیچ نامی مطمعن در عرصه اتصالات بخصوص اتصالات تیتانیومی است. برای دریافت مشاوره و راهنمای خرید پیچ و مهره تیتانیوم با کارشناسان سات پیچ تماس بگیرید.

مطالب بیشتر: پیچ چپ گرد

منابع: ferralloysstls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button