پیچ و مهره پلاستیکی

پیچ پلاستیکی
Rate this post

یکی از انواع پیچ و مهره‌های موجود در بازار، پیچ و مهره‌های پلاستیکی هستند. این نوع محصولات همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است از تفلون و مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند. پیچ پلاستیکی مانند سایر پیچ و مهره‌ها در ابعاد و اندازه‌های استاندارد و مختلفی تولید و رزوه می‌شوند. اگر تمایل دارید بیشتر با این محصولات آشنا شوید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به  معرفی پیچ و مهره پلاستیکی، مرکز فروش پیچ و مهره پلاستیکی، انواع پیچ و مهره پلاستیکی، کاربرد و سایر موارد درباره آن بپردازیم.

سفارش و خرید پیچ و مهره پلاستیکی 

دفتر تهران

02165422580

دفتر کرج

02634728145

 

پیچ پلاستیکی

پیچ و مهره‌های پلاستیکی با نام‌های مختلفی چون پیچ و مهره تفلون، پیچ و مهره پلی آمید و پیچ و مهره نایلونی شناخته می‌شوند. با این حساب هرگاه هر کدام از این نام‌ها را شنیدید بهتر است بدانید که همه آن‌ها به یک نوع پیچ اشاره دارند. پیچ و مهره پلاستیکی از طریق پلیمر ساخته می‌شود. ساخت آن‌ها طی دو فرایند بسپارش و فرایند پلیمریزاسیون انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان انواع پیچ و مهره های پلاستیکی را ساخته و به بازار عرضه کرد. معمولا پیچ و مهره‌های موجود در بازار دارای رزوه‌های مختلفی بر روی بدنه و داخل استوانه هستند. این در حالی است که پیچ و مهره‌های پلاستیکی تنها یک نوع رزوه دارند و رزوه آن‌ها استوانه‌ای شکل است.

مطالب بیشتر: نمایندگی پیچ و مهره تهران

قیمت پیچ پلاستیکی

انواع پیچ پلاستیکی

پیچ و مهره‌ها به دلیل کاربرد وسیعی که در صنایع مختلف دارند از اهمیت نسبتاً بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یکی از انواع این پیچ و مهره‌ها، پیچ و مهره‌های پلاستیکی هستند. پیچ و مهره‌های پلاستیکی نیز خود به انواع مختلفی چون پیچ آلن پلاستیکی، پیچ پلاستیکی سرخزینه، پیچ آچاری پلاستیکی و … تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید  سختی سنجی پیچ و مهره به روش ویکرز

پیچ پلاستیکی سرخزینه

پیچ سرخزینه یا سر تخت به نوعی از پیچ‌ها گفته می‌شود که گل سرپیچ آن‌ها به صورت مسطح است. از این نوع پیچ‌ها معمولاً برای قسمت‌های مسطح استفاده می‌کنند. پیچ‌های سرخزینه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیچ آلن سرخزینه، پیچ سرخزینه‌ای دو سو و پیچ سرخزینه چهارسو اشاره کرد.

پیچ پلاستیکی سرخزینه دارای نوک رزوه معمولی یا به اصطلاح ماشینی است. ویژگی مسطح بودن این پیچ‌ها باعث می‌شود تا برای قسمت‌های مختلف کاربرد داشته باشند. معمولاً فرم گل پیچ این نوع پیچ‌ها به شکل آلن یا دوسوم می‌باشد. کاربرد پیچ سرخزینه به این شکل است که به طور کامل در سطح فرو می‌رود. بنابراین بیشتر در مکان‌هایی که دارای سطوح صاف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً برای قطعات و دستگاه‌هایی که کار کردن با آن‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است، مناسب هستند.

پیچ پلاستیکی قیمت

مرکز فروش پیچ و مهره پلاستیکی

از آن‌جایی که ممکن است برخی فروشندگان پیچ و مهره‌های پلاستیکی ضعیف و نامرغوب را به مشتری بفروشند باید در انتخاب فروشنده دقت لازم را داشت. خرید از شرکت‌های نامعتبر می‌تواند موجب ضرر مالی به خریداران شود. بنابراین در صورت نیاز به پیچ و مهره پلاستیکی بهتر است آن را از مرکز فروش پیچ و مهره پلاستیکی معتبر بخواهید. سات پیچ با ارائه انواع پیچ و مهره‌های پلاستیکی می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران باشد.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید پیچ و مهره تیتانیوم

خرید پیچ و مهره پلاستیکی

پیچ و مهره‌های پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند برای قسمت‌هایی که نیاز به برقراری اتصالات خیلی محکم نیست از این نوع پیچ و مهره‌ها استفاده کنند. این محصولات در صنایع سنگین کاربرد ندارند زیرا به دلیل جنسشان نمی‌توانند فشار زیاد را تحمل کنند. معمولاً قیمت پیچ‌های استیل به دلیل متریال به کار رفته در آن‌ها بالاتر از پیچ و مهره پلاستیکی می‌باشد. از این رو اگر در برخی از محیط‌ها بتوان جای پیچ‌های استیل از پیچ و مهره‌های پلاستیکی استفاده کرد، هزینه به صرفه‌تر در می‌آید.

بیشتر بخوانید  لیست بزرگترین تولید کننده پیچ و مهره 1403

خرید پیچ و مهره پلاستیکی

کاربرد پیچ و مهره پلاستیکی

در بازار پیچ و مهره‌های متنوعی وجود دارد که بر اساس ویژگی‌های شان هرکدام برای قسمت خاصی کاربرد دارند. با این حال باید توجه داشت که پیچ و مهره‌های پلاستیکی مانند پیچ و مهره‌های دیگر مقاومت آن‌چنان بالایی ندارند. بنابراین از آن‌ها می‌توان برای قسمت‌هایی استفاده کرد که وزن یا فشار زیادی روی آن‌ها نباشد.

از آن‌جایی که  پلاستیک در برخورد با اسید و نمک مقاومت بالاتری نسبت به فلز دارد استفاده از آن در برخی از مکان‌ها مناسب‌تر از سایر پیچ‌ها است. از این رو گاهی اوقات پیچ و مهره‌ پلاستیکی می‌تواند جایگزینی برای انواع پیچ ومهره‌های استیل باشند. با توجه به این موارد باید دقت داشت که پیچ و مهره‌های پلاستیکی در هرجایی کاربرد ندارند و تشخیص این موضوع نیازمند تجربه و دانش در این حوزه است. پیچ و مهره‌های پلاستیکی در صنایع پزشکی، اسباب بازی و مواردی به این شکل که در معرض اسید و مواد نمکی هستند، کاربرد دارند.

مطالب بیشتر: خرید پیچ و مهره عمده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button