پیچ چپ گرد

پیچ چپ گرد
2.3/5 - (35 امتیاز)

پیچ‌ و مهره ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردی خاص طراحی و عرضه شده‌اند. یکی از حوزه‌های دسته‌بندی پیچ‌ها، تقسیم‌بندی آن‌ها براساس نحوه باز و بسته کردن آن‌هاست. از این نظر پیچ‌ها به دو دسته پیچ چپ گرد و راست گرد تقسیم‌بندی می‌شوند. این پیچ‌ها از نظر ظاهر و خصوصیات کاملا مشابه یکدیگرند. خب در اینجاست که باید بگوییم منظور از پیچ چپ گرد چیست؟ پیچ راست گرد به چه نوع پیچی گفته می‌شود و یا زمینه‌های کاربرد پیچ راست گرد کجاست؟ در این مقاله که توسط کارشناسان و مهندسین گروه صنعتی سات پیچ ارائه شده است، به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ده موجودی محصولات، قیمت و … به پیج اینستاگرام سات پیچ به نشانی https://www.instagram.com/sat.pich/ مراجعه فرمایید.

سفارش و خرید پیچ و مهره پلاستیکی 

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع پیچ با کارشناسان بخش فروش سات پیچ تماس بگیرید.

📞دفتر کرج

02634728145

پیچ چپ گرد چیست

پیچ چپ گرد چیست

با توجه به آنچه که در مقدمه گفته شد، حال سوال مطرح می‌شود که وقتی پیچ‌های چپ گرد و راست گرد کاملا مشابه هستند و تنها جهت چرخش آن‌ها متفاوت است، چرا باید دو نوع متفاوت باشند و یا کلا منظور از پیچ چپ گرد و راست گرد چیست؟ برای فهمیدن این مطلب ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره صنایع پتروشیمی - استعلام قیمت

همانطور که گفتیم پیچ چپ گرد در ظاهر کاملا مشابه سایر پیچ‌هاست. تنها تفاوت این است که برای باز و بسته کردن پیچ چپ گرد، رزوه باید در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود.

مطالب بیشتر: نمایندگی پیچ و مهره تهران

پیچ چپ گرد در چه وسایلی کاربرد دارد

در برخی کاربردها نیاز است که پیچ چپ گرد باشد یعنی این شرایط کاربرد است که چپ گرد بودن پیچ را الزام می‌کند. از این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله‌های استیلن و سایر اتصالات گازی خطرناک
  • یک کاربرد برایپیچ چپ گرد در دستگاه مهره‌ای است که تیغه فن را به موتور متصل می‌کند. تیغه فن در جهت عقربه‌های ساعت در حال چرخش است، بنابراین اگر برای محکم کردن آن از پیچ راست گرد استفاده شده باشد، به مرور اینرسی تیغه مهره را شل می‌کند. در اینجاست که استفاده از پیچ چپ گرد الزامی می‌شود
  • پدال سمت چپ دوچرخه
  • دریل‌ها
  • و…

محصولات بیشتر: پیچ کناف

مزایای پیچ چپ گرد

پیچ راست گرد چیست

پیچی که جهت چرخش آن برای بستن پیچ در جهت عقربه‌های ساعت و یا درواقع در جهت راست است را اصطلاحا پیچ راست گرد می‌گویند.

محصولات: پیچ سرمته ای

کاربردهای پیچ راست گرد

پیچ راست گرد، پرکاربرد‌ترین پیچ رزوه شده استفاده شده در صنعت است. هرکجا که پیچی استفاده می‌شود، به احتمال زیاد راست گرد است. بنابراین حوزه کاربردهای آن بسیار گسترده است و از دکر تک تک آن‌ها معذوریم.

مطالب بیشتر: باز کردن پیچ هرز شده

خرید پیچ چپ گرد

شما قبل از خرید پیچ چپ گرد باید اطلاعات اولیه‌ای از کاربرد و حوزه استفاده آن داشته باشید، که با مطالعه این مقاله تا حدودی اطلاعات کافی را کسب کرده‌اید. نکته دیگر خرید این پیچ از جایی مطمعن و معتبر است. گروه صنعتی سات پیچ از معتبرترین مراکز عرضه و فروش پیچ چپ گرد است، که شما می‌توانید با خیالی آسوده از کیفیت پیچ، این پیچ را سفارش داده و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه تست ضربه چارپی پیچ و مهره - تشریح مراحل

محصولات بیشتر:  پیچ استاد بولت

مهره چپ گرد و راست گرد

مهره‌ها دارای تقسیم ‌بندی‌های مختلفی هستند. یعنی از نقطه نظرهای مختلفی مهره را تقسیم‌ بندی می‌کنند. یکی از انواع دسته بندی‌هایی که بر روی مهره انجام می‌شود، بر اساس چپ گرد و راست گرد بودن مهره است. این دو نوه مهره در جهت چرخش مهره در هنگام بستن آن با یکدیگر تفاوت دارند. مهره چپ گرد به مهره‌ای گفته می‌شود که جهت گردش آن برای بستن یا نصب مهره از راست به چپ است. در مورد مهره‌ راست گرد، برعکس است. یعنی برای بستن این مهره‌ها، آن‌ها را از چپ به راست می‌چرخانیم. رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع مهره، مهره راست گرد است. یعنی بسیاری از مهره‌هایی که ما در صنایع مختلف استفاده می‌کنیم از نوع راستگرد است.

شاید اینگونه به نظر آید که چه فرقی می‌کند که مهره را از چه جهتی بچرخانیم تا بسته شود. اما در بسیاری کاربردها این ویژگی بسیار مهم است. به عنوان مثال از مهره چپ گرد در کاربردهایی استفاده می‌شود که اتصال در معرض لرزش و ارتعاش دائمی است. زیرا این مهره با توجه به جهت بستن، قابلیت اعمال گشتاور بالاتری را دارد و استحکام بالاتری را هم در کاربرد فراهم می‌کند.

محصولات بیشتر: واشر فنری خشکه

محصولات بیشتر: پیچ ورشویی

منابع: nationalboltquorawikipedia

6 دیدگاه برای “پیچ چپ گرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button