خرید پیچ و مهره همدان قیمت به روز 1402

خرید پیچ و مهره در همدان
Rate this post

پیچ و مهره ابزاری ساده و آشنا هستند که ما آن‌ها را به وفور در پیرامون خود دیده‌ایم. این ابزار ساده و اما کاربردی دارای نقشی پر رنگ در زندگی ما هستند. رد پای پیچ و مهره را می‌توانیم در تمامی دستگاه‌ها، ماشین آلات، وسایل، قطعات و حتی سازه‌های اطراف خود ببینیم. کاربرد زیاد این ابزار به معنای مصرف بالای آن‌ها است. میزان مصرف پیچ و مهره در شهرها و استان‌های بزرگ و صنعتی کشور مانند استان همدان بیشتر است. بنابراین تقاضا برای پیچ و مهره همدان بالا است.

برای پاسخگویی به این تقاضای بالا، عرضه کنندگان زیادی در این زمینه فعالیت دارند. فروشگاه سات پیچ از جمله معتبرترین مراکز عرضه پیچ و مهره همدان است که شما می‌توانید انواع پیچ و مهره را در جنس و سایز موردنظر خود، از آن تهیه کنید. برای دریافت مشاوره و راهنمای خرید پیچ و مهره همدان با پشتیبانی سات پیچ تماس بگیرید.

پیچ و مهره همدان

پیچ و مهره همدان ابزاری هستند که برای ایجاد اتصال بین سطوح و قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ و مهره ها اتصال دهنده‌های موقت هستند و در بخش‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز به باز و بسته کردن اتصال داریم. باز و بسته کردن اتصال با هدف تعویض یا تعمیر قطعات یا سطوح متصل شده استفاده می‌شود. البته گاهی خود پیچ و مهره هم دچار آسیب می‌شوند و نیاز است که آن‌ها را تعویض کنیم.

شاید اینگونه تصور شود که پیچ و مهره‌ها استحکام پایینی دارند و در کاربردهای سنگین استفاده نمی‌شوند. اما اینگونه نیست و پیچ و مهره‌ها حتی در کاربردهای فوق سنگین مانند اسکلت یک برج یا ساخت یک ماشین صنعتی سنگین، ساخت یک ابر کشتی و… استفاده می‌شوند. درواقع این اتصال دهنده‌ها در صورتی که در نوع و گرید مناسب انتخاب و استفاده شوند، می‌توانند استحکام بالایی را فراهم کنند. استحکام یا خواص مکانیکی پیچ و مهره تا حد زیادی متاثر از ترکیب شیمیایی یا جنس آن است. پیچ و مهره‌های آهنی دارای خواص مکانیکی ضعیفی هستند و استحکام نسبتا پایینی را ارائه می‌کنند. بنابراین گزینه مناسبی برای کاربردهای سنگین نیستند.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره مازندران

فولاد جایگزین مناسبی برای آهن در ساخت پیچ و مهره است. پیچ خشکه یا فولادی (پیچ شش گوش خشکه HV)، استحکام قابل قبولی را ارائه می‌کند. هرچقدر درصد کربن موجود در ترکیب فولا بیشتر باشد، استحکام آن بالاتر است. بر اساس این درصد کربن، پیچ و مهره‌های فولادی به سه گرید تقسیم بندی می‌وند. این دسته بندی یا گرید، تعیین کننده استحکام پیچ و مهره است. سه گرید کاربردی پیچ خشکه شامل گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 است. گرید پیچ 8.8 دارای استحکام معمولی است و گریدهای 10.9 و 12.9 پرمقاومت هستند.

 

تاریخچه پیچ و مهره همدان

تاریخچه پیچ و مهره همدان یا قدمت این محصول را به دو بخش مختلف تقسیم بندی می‌کنند. قدمت اولین پیچ و مهره که به صورت استوانه‌هایی با شیارهای روی سطح آن بوده، به حدود400 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. ارشمیدس از این ابزار در ساخت بالابر آب از چاه آب استفاده کرده است. اما استفاده از آنچه که ما به عنوان پیچ و مهره می‌شناسیم، به دوره انقلاب صنعتی اروپا باز می‌گردد. در این دوره که عصر ساخت ماشین آلات صنعتی و ساختمان‌های بزرگ است، از پیچ و مهره‌ها به صورت گسترده استفاده شد.

پیچ و مهره در ایران دارای دارای قدمتی 150 ساله است. البته منظور استفاده از پیچ و مهره‌های مدرن است که با صنعتی شدن ایران به کشور ما راه یافتند. در ابتدا پیچ و مهره‌ها از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تنکنولوژی در کشور، تجهیزات ساخت این ابزار وارد کشور شده و تولیدکنندگان داخلی به ساخت انواع پیچ و مهره پرداختند، به گونه‌ای که بخش زیادی از نیاز بازار توسط محصولات ایرانی تامین می‌شود. این تولید کنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم و یا توسط عرضه کنندگان، وارد بازار مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید  پیچ و مهره اصفهان (مشخصات، قیمت 1402)

تاریخچه پیچ و مهره همدان

کاربرد پیچ و مهره همدان

با نگاهی گذرا به اطراف خود، متوجه نقش پیچ و مهره در زندگی انسان در عصر پیشرفته حاضر خواهید شد. پیچ و مهره بدون شک از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارآلات است که وظیفه ایجاد اتصالات موقت را برعهده دارد. کاربرد پیچ و مهره همدان بسیار گسترده است و ما قادر به ذکر کلیه این کاربردها نیستیم و تنها به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم کرد و امیدواریم که  شما به گسترگی آن‌ها پی ببرید.

صنعت ساختمان سازی یکی از حوزه‌های کاربری اصلی پیچ و مهره است. این اتصال دهنده‌ها از اسکلت ساختمان تا نصب کلید و پریزهای آن کاربرد دارند. طیف گسترده‌ای از پیچ و مهره در این صنعت استفاده می‌شوند.

خودروسازی از دیگر صنایعی است که پیچ و مهره به صورت گسترده در آن استفاده می‌شود. در واقع یک خودرو مجموعه‌ای از قطعات مختلف است که به یکدیگر متصل شده و در بدنه خودرو کار گذاشته شده‌اند. بخش عمده اتصالات استفاده شده در ساخت یک خودرو، اتصالات موقت یا همان اتصالات پیچ و مهره‌ای است. در بخش‌های مختلف یک خودرو انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها کاربرد دارند.

صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع هوایی، صنایع هوا و فضا، صنعت کشاورزی، لوازم خانگی، اسباب بازی‌ها، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، صنایع الکترونیکی، صنایع چوبی و… از جمله حوزه‌های کاربرد پیچ و مهره در همدان هستند.

قیمت پیچ و مهره همدان

قیمت پیچ و مهره همدان

مطمئنا اولین سوالی که برای مصرف کنندگان یا خریداران پیچ و مهره مطرح است، قیمت پیچ و مهره همدان است. در واقع قیمت پیچ و مهره از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب و خرید پیچ و مهره همدان است. قیمت این محصولات متاثر از فاکتورهای مختلفی است و تعیین قیمت این محصولات با درنظر گیری این فاکتورها انجام می‌شود. اولین فاکتور موثر در قیمت پیچ و مهره، مدل این محصول است. به عنوان مثال پیچ آلن، قیمتی متفاوت از پیچ چوب دارد.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره صنایع پتروشیمی - استعلام قیمت

فاکتور دیگر، جنس اتصال دهنده است. از آنجا که قیمت مواد مختلف با یکدیگر متفاوت است، پیچ و مهره‌های از جنس مختلف دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال پیچ خشکه قیمت بالاتری را نسبت به پبچ آهنی دارد.

سایز پیچ و مهره هم از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت آن است. پیچ و مهره‌های با سایز بالاريال قیمت بالاتری هم دارد. البته پیچ و مهره‌های فوق ریز که برای برخی کاربردهای الکترونیکی استفاده می‌شوند، به دلیل سختی تولید آن‌ها، قیمت بالاتری خواهند داشت.

برندهای مختلف پیچ و مهره دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. برندهای معتبرتر به دلیل ارائه محصولات با کیفیت‌ترو استاندارد، معمولا قیمت‌‌های بالاتری دارند.

ما در مجموعه سات پیچ به دلیل نوسانات در بازار، قادر به درج قیمت محصولات در صفحه هر محصول نیستیم. بنابراین برای استعلام قیمت پیچ و مهره در همدان، با پشتیبانی فروشگاه سات پیچ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button