سیم بکسل در تبریز

سیم بکسل در تبریز
Rate this post

سیم بکسل هم برای طناب های فولادی قوی که در معادن استفاده می شود و هم برای طناب های فولادی ظریفی که در ترمز دوچرخه استفاده می شود  به کار می رود. این عنوان برای طناب های ثابتی که پل های معلق را با نیروی زیاد نگه می دارند و همچنین برای طناب هایی که در آسانسورها و جرثقیل هایی که همیشه در حال حرکت هستند استفاده می شود. بنابراین سیم بکسل یا طناب فولادی می تواند انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی داشته باشد.

سیم بکسل در تبریز که به همراه لوازم جانبی آن برای اتصال از جمله گوشواره، حلقه، مهار، گیره بکسل، شاگل و … استفاده می شود، از پرکاربردترین قطعات و ابزارآلات در بلند کردن اجسام در صنایع مختلف این استان می باشد. سیم بکسل از چندین رشته ساخته شده، و هر رشته خود از چندین سیم ساخته شده است. در معرفی ساختار سیم بکسل از دو مقدار عددی استفاده می شود که عدد اول تعداد رشته های سیم بکسل و عدد دوم نشان دهنده تعداد سیم های هر رشته می باشد. البته علاوه بر این دو مقدار عددی، دو مشخصه دیگر نیز برای معرفی سیم بکسل گفته می شود، یکی نوع هسته (کنفی یا فولادی) سیم بکسل و دیگری نوع بافت سیم بکسل.

سیم بکسل به طور کلی مجموعه ای از سیم های فولادی است که یک بدنه واحد را تشکیل می دهند. سیم بکسل شامل یک قسمت مرکزی به نام مغز است که چندین رشته به صورت مارپیچ در اطراف آن پیچ خورده است. و هر رشته از چندین سیم تشکیل شده است که به صورت مارپیچی در اطراف یک سیم مرکزی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید  انواع پیچ آهن، ورق و فلز - اتصالات سطوح فلزی

بافت سیم بکسل متنوع است و در برخی بافت ها از سیم با قطرهای مختلف استفاده می شود. علاوه بر قطر سیم مورد استفاده، نحوه قرارگیری سیم ها در هر رشته نیز ویژگی خاصی به سیم بکسل می دهد.

جنس سیم بکسل می تواند هم از فولاد و هم از فولاد باشد که هر کدام خواص خاصی به سیم بکسل می دهند. بنابراین شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین عوامل در انتخاب نوع سیم بکسل می باشد.

مصارف سیم بکسل در تبریز

سیم بکسل در تبریز برای صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی،  پتروشیمی، صنایع حمل و نقل، آسانسور و کارخانه های تولید ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد. شهر تبریز به عنوان یکی از قطب های صنعتی ایران، صنایع بسیاری را در خود جای داده است، استفاده از سیم بکسل در حمل و نقل و جابجایی مواد اولیه در سوله ها و کارخانجات کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این سیم بکسل در تبریز در صنعت فولاد کاربرد فراوانی دارد که کارخانه های زیادی را پوشش می دهد.

از نظر صنعت ساختمان، شهر تبریز دارای طیف وسیعی از ساختمان ها است و به همین دلیل از سیم بکسل در صنایع ساختمانی تبریز استفاده زیادی می شود. یکی از این کاربردها استفاده از سیم بکسل برای آسانسور در صنعت ساختمان و بالابرها برای حمل مصالح و همچنین در تاور کرین برای حمل و جابجایی تیرهای سنگین می باشد. علاوه بر این شهر تبریز یکی از قلب‌های تپنده صنعت ایران است و سوله‌ها و کارخانجات متنوعی از ماشین‌آلات تا تولید پارچه دارد. در سوله ها از انواع جرثقیل های سقفی سیم بکسل جهت استفاده مستقیم از سیم بکسل به عنوان اهرم انتقال نیرو در ماشین آلات استفاده شده است.

بیشتر بخوانید  خرید سیم بکسل گالوانیزه گرم و سرد در سایزهای مختلف

ساختار سیم بکسل مورد استفاده در تبریز

بسته به نوع صنعت مصرفی از سیم بکسل با سازه های متنوع در تبریز استفاده می شود. از آنجایی که شرایط آب و هوایی تبریز نه به خشکی مناطق مرکزی ایران و نه مرطوب به اندازه نواحی شمالی است، استفاده از سیم بکسل سرد گالوانیزه با ساختار 8*19 برای آسانسورها و سازه های 19*7 برای جرثقیل های برجی کاربرد بیشتری دارد. از سیم بکسل هفت لا کناف برای بارهای سبک تر نیز استفاده می شود. جنرال یدک کش وارد کننده و عرضه کننده مستقیم انواع سیم بکسل در تبریز می باشد.

انواع بافت سیم بکسل در تبریز

بافت سیم بکسل نیز متفاوت است و در برخی بافت ها از سیم هایی با قطرهای مختلف استفاده می شود.

علاوه بر قطر سیم مورد استفاده، نحوه قرارگیری سیم ها در هر رشته و نوع بافت، ویژگی خاصی به سیم بکسل ها می بخشد.

بافت سیل مهر و موم:

در نوع بافت سیل تعدادی مفتول دور سیم اصلی قرار می گیرند و با هم برابر هستند و همه اینها رشته طناب را تشکیل می دهند.

در این نوع بافت قطر مفتول های داخلی کمتر از قطر مفتول های بیرونی است اما در هر رج بافت قطر تمام مفتول ها یکسان است.

در این نوع طناب ها از آنجایی که سیم های بیرونی ضخیم هستند، مقاومت سایشی بالایی دارند.

بافت وارینگتون:

در نوع بافت وارینگتون، مفتول های نازک و ضخیم در رج بیرونی با هم مخلوط می شوند، چون مفتول های نازک و ضخیم در رج بیرونی با هم ترکیب می شوند، طناب های با بافت وارینگتون انعطاف پذیری بیشتری نسبت به طناب های سیلابی دارند.

بیشتر بخوانید  فروش عمده بست شیلنگ - لیست تولید کننده های بست شیلنگ + قیمت 1402

بافت  فیلر:

در نوع بافت پرکننده یا همان فیلر، مفتول ها در تمام رج ها به قطر مساوی هستند، مفتول های نازکی در فضای خالی بین سیم های رج بیرونی و رج داخلی قرار می گیرند که به آن پرکننده می گویند.

طناب های پرکننده سطح فلزی بیشتری دارند و انعطاف پذیری و مقاومت در برابر سایش بالاتری دارند.

بافت استاندارد:

در نوع استاندارد بافت، مفتول های تشکیل دهنده هر رشته دارای قطر یکسانی هستند، طناب هایی با این نوع بافت به دلیل انعطاف پذیری بیشتر کاربردهای متنوع تری در صنعت دارند.

کاربرد سیم بکسل

سیم بکسل در تمامی صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد زیرا هر جا صحبت از جابجایی کالا و یا بالابر باشد سیم بکسل در آن نقش اساسی خواهد داشت.

اما به طور کلی در کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ، شرکت های حفاری، بنادر کشتیرانی، شیلات و ماهیگیری، کشتی سازی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن، حمل و نقل و صنایع ریلی، صنایع خودروسازی، صنایع برق و سدسازی، شرکت های آسانسور، در شرکت های ساختمانی و سایر صنایع استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button