خرید سیم بکسل ماشین قیمت 1402

طناب سیمی ماشین
Rate this post

سیم بکسل ماشین در واقع همان طناب فولادی است که از سه  قسمت اصلی لایه سیم، هسته و سیم  تشکیل می شود. یک لایه سیم از چرخاندن چند سیم به یکدیگر ایجاد می شود و سیم بکسل با چرخاندن رشته ای از سیم به دور هسته ای که در مرکز قرار می گیرد، تشکیل می شود. در ساخت سیم بکسل بر اساس نوع کاربرد و شرایط محیطی که قرار است از آن استفاده شود می توان از سیم های فولادی و  استیل استفاده کرد.

سیم بکسل ماشین یکی از لوازم ضروری و واجب برای هر خودرویی است. هنگامی که خودرویی در خیابان یا جاده خراب می شود، باید از سیم بکسل برای حمل آن استفاده کرد. برای اینکه بتوانید خودرو را به راحتی به تعمیرگاه  برسانید، به سیم بکسل بسیار محکمی نیاز دارید. استحکام و قدرت این سیم باید متناسب با وزن و نوع خودرو باشد. اگر سیم بکسل از کیفیت لازم برخوردار نباشد در هنگام حمل و نقل خودرو دچار مشکل می شود و مطمئناً  دچار پارگی خواهد شد.  از اصلی ترین دغدغه های رانندگان بین شهری، انتخاب سیم بکسل قدرتمند و مقاوم است. برای انتخاب مناسب سیم بکسل ماشین باید به نکاتی توجه کرد. اگر شناخت کافی از این نکات ندارید و نگران این هستید که در انتخاب خود دچار اشتباه شوید، با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این مقاله افزایش دهیم.

فهرست مطالب

بیشتر بخوانید  روش های صحیح سفت کردن پیچ و مهره

نکات مهم در خرید سیم بکسل ماشین

قطر سیم بکسل

فاکتور مهمی که در انتخاب و خرید سیم بکسل ماشین باید به آن توجه کنید قطر محصول است. قطر این مدل سیم بکسل ها به اینچ یا میلی متر بیان می شود. توجه داشته باشید که سیم های ضخیم و قطور مقاومت بسیار بالایی در برابر له شدن و سایش دارند. این در حالی است که سیم بکسل نازک به دلیل انعطاف پذیری بالا، مقاومت بیشتری در برابر  فرسایش دارند.

ظرفیت کششی سیم

واضح است که منظور از ظرفیت کششی سیم بکسل چیست. در این راستا باید با توجه به استفاده خود از سیم بکسل ماشین با ظرفیت کششی مناسب انتخاب کنید. اگر قصد دارید از این محصول برای کشیدن ماشین استفاده کنید، بهتر است با توجه به وزن ماشین خود و حتی کمی بیشتر آن را انتخاب کنید.

روکش دار یا بدون روکش بودن سیم بکسل

نکته مهم دیگر در تهیه سیم بکسل ماشین توجه به روکش دار بودن یا نبودن آن است. بهتر است در خرید سیم بکسل به سراغ مدل های روکش دار  آن بروید، زیرا روکش آن بیشتر در برابر آسیب و پوسیدگی محافظت می کند.

نحوه اتصال به خودرو: برخی از مدل ها را باید از داخل بکسل رد کرد و گره زد، این نوع سیم بکسل به سختی باز و بسته می شود و امکان باز شدن در وسط راه بسیار زیاد است. نمونه دیگر به خودرو متصل شده و توسط گیره فنری باز می شود که سرعت باز و بسته شدن  سبم بکسل را افزایش می دهد. نوع دیگری  هست که  دارای پیچ و مهره بوده و باید با پیچ گوشتی و آچار باز و بسته شود. ممکن است زمان زیادی را صرف باز و بسته کردن آنها کنید، اما در عوض بسیار ایمن هستند.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید پرچ چکشی

طول بکسل:  از نکات مهم در  انتخاب سیم بکسل ماشین توجه به طول آن است. اگر  از طول کوتاهی برخوردار باشد، این امکان وجود ندارد که فاصله طولی خود را با خودروی جلویی به خوبی حفظ کنید. در  چنین شرایطی اگر خودرو خاموش باشد و سیستم ترمز خودرو هم ضعیف، به احتمال زیاد با خودروی جلویی از عقب برخورد خواهید کرد. اگر  دارای طول بلندی باشد، ماشین های اطراف متوجه یدک کشی شما نمی شوند و ممکن است با شما تصادف کنند. در برخی موارد طول زیاد سیم بکسل  زیر چرخ جلوی خودرو گیر  کرده و در حین حرکت جدا شده و خطرات جدی ایجاد  خواهد کرد.

وزن خودرو: به وزن ماشینی که قرار است بکسل شود توجه کنید، اگر  ماشین شما سبک وزن است بهتر است ازمدل های نخی و تسمه ای استفاده کنید زیرا در هنگام یدک کشی آسیب کمتری به خودروی شما وارد می کنند. برای ماشین های سنگین باید از  سیم بکسل و برای ماشین های خیلی سنگین از  میله بکسل استفاده کنید تا  دچار مشکل نشوید.

نکاتی در مورد استفاده سیم بکسل ماشین

همیشه مطمئن شوید که طناب یا سیم شما پس از بکسل خشک است. اگر خشک نیست، اجازه دهید کاملا خشک شود زیرا رطوبت باعث پوسیدگی سیم بکسل می شود. همیشه از  سیم بکسل با وزن مناسب برای بکسل کردن خودرو استفاده کنید، اگر وسیله نقلیه سنگینی را بکسل می کنید ممکن است به دلیل فشار وارده بر آن، یدک کش شما پاره شود.

همیشه یدک کش را در ماشین نگه دارید زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی باید از آن استفاده کنید. اگر آن را در خانه نگهداری می کنید، آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا آفتاب باعث پوسیدگی آن می شود. یدک کش را از قسمت هایی که گیره دارند به خودرو وصل کنید، کم و زیاد شدن طول سیم بکسل باعث کاهش مقاومت آن  شده و باعث پارگی آن در قسمت هایی می شود که به اشتباه وصل کرده اید.

بیشتر بخوانید  فرآیند تراشکاری پیچ و مهره - ایجاد رزوه در اتصالات

مطالب بیشتر: تنش تسلیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button