سیم بکسل گوستاولف

طناب سیمی گوستاولف
Rate this post

شرکت آلمانی گوستاولف که در سال 1737 فعالیت خود را در زمینه تولید سیم بکسل آغاز کرد در سال 1887 رسماً به عضویت انجمن تولیدکنندگان صنعتی آلمان درآمد و در سال 1912 کارخانه را به منطقه گوترسلوه انتقال داد و محل کارخانه و تولید را توسعه داد. در سال 1936 شرکت آلمانی گوستاولف با ثبت اختراع یک بافت سیم بکسل کارآمد به نام PAWO به کاهش تمرکز تنش در طول سیم بکسل و در نتیجه بهبود کیفیت این قطعه صنعتی کمک کرد. سیم بکسل آسانسور Gustavolf PAWO سری F7S, F3, NFC در اتصالات کابین آسانسور استفاده می شود و دارای سایزهای وسیع از 8 تا 13 میلی متر  است. سیم بکسل گوستاولف از فولاد ساخته شده است که هم به صورت هسته فولادی IWRC و هم هسته کنفی Fiber Core موجود است و در کشش های 1560 نیوتن بر میلی متر مربع و 1770 نیوتن بر میلی متر مربع عرضه می شود.

خصوصیات مکانیکی سیم بکسل گوستاولف

در خصوص اتصال و استفاده از سیم بکسل گوستاولف ; یک سری خصوصیات  مکانیکی کیفی به عنوان استاندارد، نه تنها برای سیم بکسل گوستاو آلمان، بلکه برای تمام سیم بکسل های مورد استفاده در اتصالات آسانسور، دارای اولویت بالایی است. انعطاف پذیری مناسب، استحکام کششی بالا، خاصیت فنر سیم های مورد استفاده در سیم بکسل، گالوانیزه بودن و مقاومت در برابر زنگ زدگی از مهمترین مشخصات فنی لازم  برای سیم بکسل  گوستاولف می باشد که در بالاترین سطح ممکن در گوستاولف قرار دارد.

سیم بکسل گوستاولف اصل دارای شناسنامه و پلاک مخصوص روی قرقره است که خصوصیات مکانیکی سیم بکسل را مشخص می کند و همچنین بر روی قرقره های چوبی مخصوص و بسیار محکم سیم بکسل گوستاو ولف ارائه می شود. یک ویژگی ظاهری بسیار خاص در سیم بکسل گوستاولف آلمانی دیده می شود و آن یک خط سبز خاص در رشته بیرونی سیم بکسل است. البته در حال حاضر تمامی سازندگان انواع یدک کش های چینی که قصد تولید طرح های سیم بکسل گوستاو ولف را دارند، این خط رنگی را بر روی سطح بیرونی بکسل خود چاپ می کنند که البته راه حل هایی برای  تشخیص آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید  فروش عمده بست شیلنگ - لیست تولید کننده های بست شیلنگ + قیمت 1402

سیم بکسل آسانسور Gustavolph PAWO F 7S : این سری از سیم ها با هسته فولادی با بافت وارینگتون تولید می شود. استفاده از این سیم بکسل آسانسور گوستاولف در آسانسورهای پرسرعت و ارتفاع بالا می باشد. این سازه ویژه برای برند گوستاولف آلمان بوده و به گونه ای طراحی و تولید شده است که دارای استحکام کششی و انعطاف پذیری در کنار هم باشند. این سازه سیم بکسل در سایزهای 8 تا 20 میلی متر قابل عرضه می باشد.

سیم بکسل آسانسور گوستاولف PAWO F3 : کاربرد این ساختار کابل گوستاولف بر روی آسانسورهای با ارتفاع و سرعت متوسط ​​است. این سازه از سیم بکسل گوستاولف  بافتی سیل مانند دارد که در آن از نخ کنفی بسیار نازک نیز برای ایجاد انعطاف بیشتر استفاده شده است. این  نمونه از سیم بکسل گوستاولف در  اندازه های 8 تا 20 میلی متر تولید می شود.

سیم بکسل آسانسور Gustavolf PAWO F 819S FC :  نوع ساختار و طراحی  این سیم بکسل 8X19 می باشد که به صورت بافت سیلابی SEALE عرضه می شود و دارای هسته کنفی می باشد. بیشترین اندازه مورد استفاده این کابل آسانسور 10 میلی متر است و این سازه رایج ترین سازه کابل های اتصال کابین آسانسور می باشد.

بررسی سیم بکسل های هسته کنفی و هسته فولادی گوستاولف

سیم بکسل آسانسور در دو هسته فولادی IWRC و هسته کنفی FC تولید می شود. البته محصولات گوستاولف یک محصول میانی نیز دارند، یعنی محصولاتی که با هسته فولادی تولید می شوند اما دارای نخ کنفی نازک  مانند ساختار PAWO F3 هستند. سازه های تولید شده با هسته فولادی اغلب در اندازه های پایین تر یعنی 8-10 میلی متر و سازه های با هسته کنفی اغلب در اندازه های بالاتر یعنی 10-12 میلی متر در اتصالات آسانسور استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید  قیمت پیچ و مهره ساختمانی - ثبت سفارش

سیم بکسل  کنفی آسانسور در مقایسه با سیم‌های هسته کنفی دارای انعطاف‌پذیری محدودتری هستند، اما از استحکام کششی بالاتری  برخوردارند. این مفتول ها دارای طول و قطر یکسان،  و وزن بالاتری نسبت به هسته کنفی  داشته و  از قیمت بیشتری  برخوردا هستند. انتخاب بین سیم بکسل کنفی و هسته فولادی اغلب با در نظر گرفتن سرعت کار آسانسور، ارتفاع بالابر و وزن اتصال انجام می شود و به اطلاعات فنی دقیق احتیاج دارد.

آبکاری سطح سیم بکسل گوستاولف

در تولید سیم بکسل آسانسور گوستاولف از ترکیبات آلیاژی فولاد استفاده می شود که اغلب پس از تولید با عملیات سخت شدن حرارتی باعث افزایش سختی کششی و سطحی آنها می شود. آلیاژهای فولادی به دلیل قابلیت کار زیاد در تولید تجهیزات صنعتی از جمله سیم بکسل، استفاده از آن ها بسیار رواج دارد.  اما  عیب آن ها این است که در  مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر بوده و به سرعت الکترون خود را از دست داده و زنگ می زنند. بنابراین برای افزایش طول عمر سیم بکسل های فولادی از روش هایی مانند آبکاری سطحی و روغن کاری استفاده می شود.

سیم بکسل آسانسور گوستاولف با روکش گالوانیزه سرد تقویت شده است که به رنگ نقره ای و بسیار براق دیده می شود. این فرآیند پس از فرآیند حرارتی سیم ها و در حمام های فلز  زینک  یا روی صورت می گیرد که طی آن یک لایه نازک از فلز روی روی سطح سیم قرار می گیرد. فلز روی یک فلز فعال با تمایل زیاد به از دست دادن الکترون است و در نتیجه از الکترونیزه شدن آهن در ترکیبات آلیاژی فولاد جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  قیمت انواع آچار آلن - معرفی بهترین مارک های بازار

نحوه تشخیص سیم بکسل گوستاولف آلمانی اصلی با تقلبی

ساده ترین راه برای تشخیص سیم بکسل گوستاولف آلمانی از سیم بکسل گوستاولف چینی این است که سیم بکسل های آلمانی گوستاو ولف عمدتا دارای خط علامت گذاری سبز رنگ هستند و مانند سیم بکسل های چینی گریس زیادی ندارند.

مدتی است که خریداران سیم بکسل آسانسور از اصطلاحاتی به نام سیم بکسل طلایی یا راه راه استفاده می کنند که نشان دهنده چینی بودن این نوع سیم بکسل است. چون سیم بکسل اصل آلمانی دارای نوار (نواری که داخل هسته سیم بکسل است و چاپ گوستاوولف یا ساخت آلمان روی آن هک شده است) و گریس طلایی ندارد.

البته اینکه سیم بکسل دارای خط مارک سبز است لزوما به معنای آلمانی بودن آن نیست! چون اخیرا یدک کش هایی هستند که خط برند سبز دارند اما ساخت چین هستند.

بنابراین  مطمئن ترین راه برای تشخیص آلمانی بودن سیم بکسل گوستاولف، خرید از شرکت های معتبر و همچنین مشاوره از کارشناسان و درخواست گواهی معتبر از فروشنده است، البته ارائه گواهینامه اصلی نیز دلیلی بر اصالت کالا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button