پیچ و مهره توکار

Rate this post

با نگاهی اجمالی به اطراف خود، متوجه می‌شویم که زندگی مدرن و پیشرفته امروز، بدون پیچ و مهره‌ها امکان پذیر نبود. پیچ و مهره‌ به عنوان اتصال دهنده موقت، نقشی اساسی و پررنگ در صنایع  ایفا می‌کنند. با توجه به کاربرد گسترده این ابزار، انواع مختلفی از آن‌ها تولید و وارد بازار مصرف شده است. یکی از مهم‌ترین گروه این اتصال دهنده‌ها، پیچ و مهره توکار است. پیچ و مهره توکار نوع خاصی از پیچ یا مهره نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از پیچ‌ها و مهره‌ها است که برای قطعات و بخش‌های داخلی یک وسیله، دستگاه یا سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیچ و مهره توکار در واقع انواعی اتصال دهنده هستند که مسئول ایجاد اتصالات داخلی هستند. آن‌ها جز دسته پیچ و مهره ریز قرار می‌گیرند. وقتی می‌گوییم که آن‌ها جز پیچ و مهره ریز هستند، یعنی ابعادی میلیمتری دارند و به نسبت وزن آن‌ها نیز کم است.

با توجه به ابعاد ریز پیچ و مهره توکار، ساخت آن‌ها سخت‌تر و حساس‌تر است. گاهی در تولید این نوع پیچ و مهره نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های خاصی است. بنابراین قیمت پیچ و مهره توکار نسبت به پیچ و مهره‌های معمولی بالاتر است.

خرید پیچ و مهره توکار

پارامترهای پیچ و مهره توکار

در هنگام انتخاب پیچ و مهره توکار برای کاربردی خاص، باید پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. دو پارامتر مهم پیچ و مهره که در کاربرد این اتصال دهنده‌ها موثر است، جنس و سایز این نوع از اتصال دهنده‌های موقت است.

ما در بالا به طورکلی به کاربرد پیچ و مهره توکار اشاره کردیم و گفتیم آن‌ها در اتصالات بخش‌های داخلی قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این یک توصیف کلی از کاربرد است. در واقع آن‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تطابق پیچ و مهره توکار با کاربردهای مختلف، این نوع پیچ و مهره را از مواد مختلفی تولید می‌کنند. تعیین کننده متریال یا ترکیب شیمیایی مناسب برای ساخت پیچ و مهره را سازمان‌های استاندارد بین المللی تعیین می‌کنند. استاندارد ASTM استانداردی پذیرفته شده در تمامی کشورها برای تعیین ترکیب شیمیایی و فرایند تولید قطعات و ابزارآلات مختلف از جمله پیچ و مهره است. رایج‌ترین مواد در ساخت این پیچ و مهره شامل فولاد ساده کربنی، فولاد گالوانیزه، استینلس استیل، آهن است.

بیشتر بخوانید  سیم بکسل گوستاولف

پیچ و مهره توکار

پیچ و مهره توکار دارای ابعاد ریز و میلیمتری هستند، اما باز هم در این ابعاد نیز دارای سایزبندی می‌باشند. سایزبندی این نوع پیچ و مهره مانند سایر اتصال دهنده‌ها بر طبق استاندارد DIN انجام می‌شود.

عرضه و فروش پیچ و مهره توکار

اگر به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای خرید پیچ و مهره توکار با هدف استفاده در کاربردی خاص هستید، پیچ و مهره مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره سات پیچ سفارش دهید. سات پیچ در زمینه عرضه و فروش پیچ و مهره توکار در سایزها و از متریال مختلف است. می‌توانید انواع پیچ و مهره و ابزارآلات اتصال را در کیفیتی بالا و از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی، به صورت جزیی و عمده از این مجموعه سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول موردنظر خود و دریافت راهنمای خرید و سفارش پیچ و مهره توکار، با بخش پشتیبانی سایت سات پیچ تماس بگیرید.

کارشناسان سات پیچ هر روز در ساعات کاری، آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه محصولات سایت و ارائه راهنمایی و مشاوره برای انتخاب پیچ و مهره توکار و دیگر انواع اتصال دهنده مورد نیاز شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button