خرید پیچ و مهره جرثقیل (قیمت و لیست محصولات)

پیچ و مهره جرثقیل
Rate this post

جرثقیل یکی از تجهیزات اصلی لیفتینگ و باربرداری است که دارای نقشی مهم و کاربردی در صنایع مختلف است. مونتاژ یا اتصال اجزای مختلف جرثقیل به یکدیگر به ترکیبی از اتصالات جوشی و پیچ و مهره‌ای است. پیچ و مهره جرثقیل برای اتصال بخش‌هایی از این ماشین سنگین استفاده می‌شود که نیاز به باز و بسته کردن با هدف تعمیر یا تعویض دارند. از آنجا که جرثقیل برای جابجایی یا بلند کردن اجسام سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به اتصال دهنده‌هایی دارد که استحکام کافی داشته باشند و بتوانند تنش و نیروی اعمالی را تحمل کنند.

بنابراین پیچ و مهره جرثقیل از نوع پیچ‌ و مهره پرمقاومت یا استحکام بالا است. البته قابل ذکر است که انواع پیچ و مهره جرثقیل در این کاربرد استفاده می‌شود و به یک نوع خاص از پیچ یا مهره پرمقاومت، محدود نمی‌شود. کارشناسان سات پیچ در این مقاله اطلاعاتی مفید از پیچ و مهره‌هایی که در جرثقیل استفاده می‌شوند را به اشتراک گذاشته‌اند.

 پیچ جرثقیل

پیچ و مهره جرثقیل

پیچ و مهره جرثقیل به پیچ و مهره‌هایی اطلاق می‌شود که در ساخت و مونتاژ جرثقیل‌ها استفاده می‌شوند. البته برخی معتقدند، تمامی پیچ و مهره‌هایی که در ساخت و کاربرد جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، جز این گروه از اتصال دهنده‌ها هستند. منظور این است که پیچ و مهره جرثقیل هم شامل پیچ و مهره‌هایی است که در ساخت و مونتاژ جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم پیچ و مهره‌هایی که در جابجایی و بلند کردن اجسام توسط جرتقیل کاربرد دارد را شامل می‌شود.

کلیه این پیچ و مهره‌ها، در یک ویزگی مشترک هستند و آن این است که پیچ و مهره باید دارای استحکام بالایی باشد تا قابلیت تحمل نیرو، فشار و تنش‌های اعمالی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید  وینچ چیست؟ راهنمای خرید وینچ برای جرثقیل 1402

اگر بخواهیم به پیچ و مهره‌هایی که در ساخت دستگاه یا ماشین جرثقیل استفاده می‌شوند اشاره کنیم، آن‌ها شامل پیچ‌ شش گوش خشکه در دو نوع نیم رزوه و تمام رزوه، یوبولت، استاد بولت، پیچ آلن، پیچ استوانه‌ای و… هستند.

پرکاربردترین ابزار یا اتصال دهنده‌هایی که در مرحله کاربرد و یا همان لیفتینگ جرتقیل موررد استفاده قرار می‌گیرند شامل پیچ‌های چشمی، سیم بکسل جرثقیل، یو بولت، انواع قلاب و… است.

ویژگی پیچ و مهره جرثقیل

ویژگی پیچ و مهره جرثقیل

استفاده از پیچ و مهره با استحکام بالا یا پرمقاومت  برای اتصال قطعات بزرگ مانند جرثقیل به یک اصل مهم در زمینه اتصالات تبدیل شده است. زیرا جرثقیل جز ماشین آلات سنگین است و در کاربردهای سنگین لیفتینگ و باربرداری هم استفاده می‌شود.  پیچ و مهره با استحکام بالا دارای خواص مکانیکی (استحکام کششی، استحکام تسلیم و…) و ارتعاشی خوب و مقاومت در برابر خستگی بالایی است. پیچ و مهره جرثقیل حتما باید در دسته در دسته پیچ و مهره‌های پرمقاومت قرار بگیرد. آن‌ها اگر خواص مکانیکی، ارتعاشی و سختی بالایی نداشته باشند، نمی‌توانند تنش اعمالی در حین بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین را تحمل کنند. در این صورت خسارات جبران ناذیری به بار خواهد آمد.

استاندارد پیچ و مهره جرثقیل

با توجه به حساسیت کاربرد پیچ و مهره جرثیل،  پیچ و مهره‌ استفاده شده در این کاربرد باید بر اساس استانداردهای تعیین شده برای پیچ و مهره‌ پرمقاومت ساخته شوند. این استانداردها با بررسی‌های دقیق و در نظر گیری ابعاد مختلف کاربرد، متریال و روش تولید استاندارد (فرایندهای مختلفی که در حین تولید بر روی پیچ و مهره انجام می‌شود مانند عملیات حرارتی) پیچ و مهره را تعیین می‌کنند. استانداردهایی که برای پیچ و مهره جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا شامل استانداردهای  ASTM A325، ASTM A193، A307، پیچ های A490 و غیره هستند. ASTM (ASTM International) یک سازمان بین المللی است که استانداردهای بین المللی را برای طیف گسترده ای از مواد، محصولات، سیستم‌ها و خدمات تعیین می‌کند.

با توجه به بالا بودن استحکام پیچ A325 به ویژه برای سازه‌های ماشین آلات سنگین با بارهای متغیر و دینامیکی، در ساختار فلزی جرثقیل به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره کردستان (انواع، گرید و سایز مختلف + قیمت 1402)

پیچ و مهره ASTM A325

پرکاربردترین نوع پیچ و مهره‌های با استحکام بالا در ساخت جرثقیل،  پیچ‌های ASTM A325 هستند. پیچ ASTM A325 از نوع پیچ شش گوش خشکه با درصد کربن بالا است.

پیچ‌های ساخته شده مطابق با استاندارد ASTM A325 معمولاً پیچ و مهره‌های ASTM A325 هم نامیده می‌شوند. پیچ های A325 دارای حداقل استحکام کششی 120/105 Ksiهستند.

پیچ و مهره های ASTM A325 به طور کلی از سایز 1.2 تا سایز 11.2(13-38 میلی متر) در بازار موجود هستند.

البته قابل ذکر است که در ساخت جرثقیل از طیف گسترده‌ای از پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شود و ما در اینجا تنها به رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع پیچ و مهره جرثقیل یعنی پیچ شش گوش خشکه پر مقاومت اشاره کرده‌ایم.

بطور کلی پیچ‌ و مهره خشکه در دو گرید استحکامی 10.9 و 12.9 در ساخت جرثقیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو گرید با توجه به استحکام کششی و استحکام تسلیم قابل قبولی که ارائه می‌کنند، کاندیدهای مناسبی برای استفاده به عنوان پیچ و مهره جرثقیل هستند.

تمامی پیچ و مهره‌ها، پس از تولید وارد مرحله کنترل کیفیت می‌شوند. در واقع با توجه به اهمیت کیفیت این ابزار، آن‌ها برای سنجش خواص مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی، وارد مرحله سنجش می‌شوند. در بین ویژگی‌های ذکر شده، خواص مکانیکی پیچ و مهره جرثقیل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تست کشش، تست سختی، تست ضربه و اصطکاک از جمله تست‌هایی است که در بخش نترل کیفیت پیچ و مهره‌ها، بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

قیمت پیچ و مهره جرثقیل

برای استعلام قیمت پیچ و مهره جرثقیل یا دیگر ابزارآلات لیفتینگ و باربرداری با بخش پشتیبانی فروشگاه سات پیچ تماس بگیرید، زیرا با توجه به نوسانات بازار قادر ه ارائه قیمت محصولات نیستیم. بطورکلی برای تعیین قیمت پیچ و مهره جرثقیل مانند دیگر اتصال دهنده‌ها، فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین فاکتورهای موثر در قیمت این محصولات عبارتند از:

  • گرید پیچ و مهره جرثقیل

برای پیچ‌های شش گوش خشکه، گرید پیچ از جمله عوامل موثر در قیمت آن است. هرچقدر گرید استحکامی پیچ خشکه بالاتر باشد به نسبت قیمت آن نیز بالاتر است. زیرا به فرایندها و پرداخت‌های دقیق‌تری نیاز دارد. به عنوان مثال پیچ گرید 12.9 دارای قیمت بالاتری نسبت به پبچ با گرید 10.9 است.

  • نوع پیچ و مهره جرثقیل

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از پیچ و مهره در ساخت و کاربرد جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این پیچ یا مهره‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی در بازار هستند. به عنوان مثال قیمت پیچ خشکه با پیچ آلن متفاوت است.

  • برند پیچ و مهره جرثقیل

برند یا شرکت تولید کننده پیچ و مهره، در قیمت این محصول تاثیر مستقیم دارد. برندهای معتبرتر پیچ و مهره جرثقیل با ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد، دارای قیمت‌های بالاتری هستند.

  • سایز پیچ و مهره جرثقیل

پیچ و مهره‌ها در سایزهای مختلفی در  ساخت جرثقیل و لیفتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایز پیچ و مهره جرثقیل هم در قیمت گذاری این محصولات، تاثیری مستقیم دارد.

  • نوسانات ارزی

نوسانات ارزی و تورمی که در بازار کشور حاکم است، بر بازار پیچ و مهره هم مانند دیگر محصولات، تاثیر گذاشته است. به گونه‌ای که در سال‌های اخیر قیمت این محصولات، روندی صعودی داشته است. این روند از چارچوب مقررات جهانی بسیار فراتر رفته است. به گونه‌ای که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پیچ و مهره، قادر به درج قیمت محصولات خود نیستند.

بیشتر بخوانید  فروش عمده بست شیلنگ - لیست تولید کننده های بست شیلنگ + قیمت 1402

خرید پیچ و مهره جرثقیل

فروشگاه پیچ و مهره سات پیچ از مجموعه‌هایی است که بصورت تخصصی در زمینه عرضه انواع پیچ و مهره جرثقیل و ابزارآلات لیفتینگ و باربرداری فعالیت می‌کند. این مجموعه محصولات خود را در بالاترین کیفیت و از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی تولید کننده ابزارآلات اتصال، در بازار مصرف عرضه می‌کند.

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی پیچ و مهره سات پیچ و فراهم شدن امکان خرید آنلاین، تمامی مصرف کنندگان پیچ و مهره یعنی واحدهای تولیدی، کارگاهی، صنعتی و تعمیر و نگهداری و حتی عرضه کنندگان یا فروشگاه‌های ابزار و یراق از سراسر کشور، می‌توانند محصولات موردنظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند.

برای دریافت راهنمای خرید و سفارش از فروشگاه پیچ و مهره سات پیچ، از طریق شماره‌های درج شده در سایت، با پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button