هر آنچه برای راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی نیاز است بدانید

شغل پیچ و مهره فروشی
Rate this post

اگر دارید به راه اندازی یک شغل فکر می‌کنید و شغل پیچ و مهره فروشی یکی از گزینه‌های موردنظر شما است، باید بگوییم که انتخابی هوشمندانه است. شاید اینگونه به نظر برسد که مغازه پیچ و مهره فروشی و یا در اصطلاح بازاری ابزار و یراق فروشی یک شغل تخصصی است که کاربران محدودی دارد. اما اینگونه نیست؛ پیچ و مهره از کاربردی‌‌ترین ابزار صنعتی هستند که دارای کاربردهای صنعتی و خانگی زیادی هستند و شما مشتریانی از اقشار فنی و صنعتی خواهید داشت.

اما همین که تصمیم به راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی گرفته‌اید کافی نیست و در اصطلاح نباید بی گدار به آب بزنید. نیاز است ابتدا اطلاعاتی جامع در خصوص این شغل کسب کنید و بایدها و نبایدهای این حرفه را بیاموزید تا بتوانید در کار خود موفق باشید و پیشرفت کنید. ما در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی حرفه پیچ و مهره فروشی، اطلاعاتی را که باید قبل از راه اندازی مغاره پیچ و مهره بدانید، در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شغل پیچ و مهره فروشی

شغل پیچ و مهره فروشی

قبل از اینکه به بررسی و معرفی شغل پیچ و مهره فروشی بپردازیم، نیاز است ابتدا بدانیم که پیچ و مهره چیست و چه کابردی دارد.

پیچ و مهره ابزاری است که با هدف ایجاد اتصال بین سطوح یا قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالی که پیچ و مهره‌ها ایجاد می‌کنند از نوع اتصالات موقت است، یعنی اتصالاتی که در صورت نیاز می‌‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. اتصالات اساس بسیاری از صنایع هستند. درواقع آن‌ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در کلیه صنایع نقش آفرینی کرده و تاثیر می‌گذارند. بنابراین بدون اغراق می‌توان پیچ و مهره را کاربردی‌ترین ابزار درنظر گرفت. آن‌ها در صنعت ساختمان سازی، ساخت و مونتاژ انواع سازه‌های سبک، سنگین و پیش ساخته، خودروسازی، صنایع هوایی و هوافضا، صنایع دریایی، صنعت لوازم خانگی، تجهیزات و لوازم الکترونیکی، لوازم پزشکی، صنعت کشاورزی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و… استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید  راهنمای علائم اختصاری روی پیچ و مهره

با توجه به تنوع کاربرد اتصال دهنده‌های موقت یا پیچ و مهره‌ها، تولید کنندگان آن‌ها را در مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند. هر نوع پیچ و مهره با توجه به خصوصیاتی که دارد، برای استفاد در کاربرد یا صنعتی خاص، مناسب است.

حال که به گستردگی کاربرد پیچ ومهره پی بردید، درک می‌کنید که میزان مصرف این ابزار در چه حدی بالا است و تقاضا برای عرضه آن زیاد است. بنابراین شغل پیچ و مهره فروشی شغلی پر مخاطب و با درآمد قابل قبول است. شما در مغازه پیچ و مهره فروشی می‌توانید انواع پیچ و مهره، ابزارآلات لیفتینگ و باربرداری، ابزارآلات نصب پیچ و مهره، انواع اتصال دهنده‌ها مانند بست و واشر، شیرآلات، رابط‌های اتصال و… را عرضه کنید. بنابراین شما با مجموعه‌ای بزرگ و پرکاربرد مواجه هستید.

راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی

حال که شما تصمیم به راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی گرفته‌اید و می‌خواهید در این مسیر قدم بردارید، نیاز است که از قبل برنامه ریزی‌های لازم ر انجام دهید و اطلاعات مورد نیاز در این خصوص را کسب کنید تا بتوانید حرکتی رو به جلو داشته و مسیر موفقیت و پیشرفت خود را کوتاه‌تر کنید. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی را که هنگام راه اندازی مرکز یا مغازه پیچ و مهره فروشی باید در نظر بگیرید را توضیح داده‌ایم.

برآورد سرمایه موردنیاز

شما قبل از شروع هر شغل آزادی باید تخمین بزنید که چه میزان سرمای برای راه‌اندازی کارتان نیاز دارید. با توجه به اینکه شغل شما چیست و در چه حیطه‌ای فعالیت خواهید کرد، میزان سرمایه مورد نیاز متفاوت خواهد بود. برای راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی هم برآورد هزینه و سرمایه از الزاماتی است که قبل از شروع کار باید درنظر بگیرید.

هزینه‌ای که شما برای دایر کردن مغازه پیچ و مهره فروشی یا ابزار و یراق باید در چند بخش مختلف صرف شود. در واقع برای هر بخش باید هزینه مربوطه را در نظر بگیرید. این بخش‌ها عبارتند از:

برآورد سرمایه موردنیاز

هزینه مربوط به دریافت مجوز مغازه پیچ و مهره فروشی

شما قبل از هرکاری باید اقدام به دریافت  مجوز یا جواز کسب برای راه اندازی مغازه پیچ و مهره فروشی بگیرید. برای این کار نیاز است مراحل قانونی را طی کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. انجام مراحل دریافت جواز کسب هزینه‌هایی را خواهد داشت که از قبل باید درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید  آیا استیل زنگ می‌زند؟ همه چیز در مورد فولاد ضدزنگ

هزینه مربوط به اجاره یا خرید مغازه

شما برای راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی نیاز دارید که مکانی را به عنوان مغازه یا فروشگاه اجاره و یا در صورت توانایی مالی خریداری کنید. در صورت اجاره شما مبلغی را به عنوان رهن و اجاره ماهیانه باید لحاظ کنید. شاید اینگونه تصور کنید که اجاره ماهیانه را از درآمد خود مغازه پرداخت خواهید کرد. اما نیاز است که شما اجاره چند ماه اول را از قبل داشته باشید. زیرا تا جا افتادن و به درآمد رسیدن مغازه ممکن است زمانی وقت نیاز باشد.

هزینه مربوط به خرید پیچ و مهره و لوازم مربوطه برای فروش

شما قرار است در مغازه خود پیچ و مهره و ابزارآلات اتصالات و وسایل مربوط به این حیطه را عرضه کنید. شما باید هزینه‌ای را برای خرید این وسایل و ابزارآلات از قبل کنار بگذارید. البته بعدا وقتی که به عرضه کنندگان عمده آشنایی پیدا کنید و به اصطلاح راه بیفتید، به صورت چکی معاملات خود را انجام خواهید داد. اما اول کار باید مبلغ مورد نیاز برای ابزارآلات را کنار بگذارید.

هزینه مربوط به تبلیغات

اگر می‌خواهید در کار پیچ و مهره فروشی موفق باشید، باید از ابتدا تبلیغات لازم را انجام دهید. این تبلیغات هزینه خواهند داشت و شما باید از قبل این هزینه‌ها را در نظر داشته باشید.

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی مغازه

پس از برآورد سرمایه و دریافت مجوزهای مربوطه، حال نوبت به یافتن مکان مناسب برای دایر کردن مغازه یا فروشگاه است.  اولین نکته‌ای که باید درنظر بگیرید این است که مناسب‌ترین مکان در بازار اصلی ابزار فروشان است. اما گاهی با توجه به قیمت بالای مغازه و یا تعداد زیاد رقیبان، ممکن است ترجیح دهید در مکانی دیگر مغازه خود را دایر کنید. در این صورت باید درنظر داشته باشید که مغازه شما در مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد باشد.

دومین نکته اجاره مغازه‌ای با متراژ مناسب است. زیرا اگر مغازه کوچکی را انتخاب کنید، ابزارها روی هم قرار گرفته و جای کافی ندارید و مغازه شلوغ می‌شود. در این صورت هم کار برای شما سخت می‌شود و هم توی ذوق مشتری می‌خورد. اگر مغازه بیش از اندازه بزرگ باشد، میزان سرمایه زیادی برای پر کرد آن نیاز خواهد بود که در ابتدای کار مقدور نخواهد بود و مغازه خالی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید  خرید پیچ و مهره جرثقیل (قیمت و لیست محصولات)

خرید پیچ و مهره و ابزار آلات از مکان مناسب

نکته مهم دیگر این است که شما محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید از مکان‌ها یا مراکز عرضه مناسب و معتبر تهیه کنید. خرید پیچ و مهره را از عمده فروشی‌های معتبر انجام دهید. مراکز عرضه معتبر محصولات با کیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که شما نباید تمامی مایحتاج خود را از یکجا بخرید. شما برای هر محصول مناسب‌ترین عرضه کننده از نظر قیمت و کیفیت انتخاب کنید. چون معمولا هر فروشنده‌ای در زمینه‌ای خاص به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

بازاریابی و فروش مناسب

یک اصطلاحی در بین بازاریان وجود دارد که می‌گویند، قبل از اینکه محصولی را بفروشید، مشتری آن را پیدا کنید. در مورد راه اندازی شغل پیچ و مهره فروشی هم این اصطلاح کاملا صدق می‌کند. شما باید مشتریان خود را بشناسید و با توجه به نیازهای آن‌ها، محصولات مغازه خود را تامین کنید.

بازاریابی در جهان امروز حرف اول را در فروش می‌زند. شما باید تا حد توان خود و به درست‌ترین روش ممکن، تبلیغات کنید. فضای مجازی امروزه محیط و بستری بسیار مناسب برای تبلیغات است. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی صفحه فروشگاه خود را راه اندازی کنید و تبلیغات کنید. یک روش دیگر تبلیغات تراکت پخش کردن است. اطراحی تراکت و بنرهای زیبا تاثیر زیادی در جلب مخاطب خواهند داشت.

نکته دیگر انتخاب یک دکور مناسب است. امروزه انتخاب دکور مناسب در زمینه بازاریابی و فروش تاثیر زیادی دارد و نظرمخاطبان را به خود جلب خواهد کرد.

کلام آخر

شغل پیچ و مهره فروشی شغلی پردرآمد و عالی است، اگر شما راه و چاه را بلد باشید و بایدها و نبایدها را رعایت کنید. البته هیچ کس از اول به طور کامل در زمینه کاری خود تجربه ندارد و نیاز به آزمون و خطا دارد. اما با استفاده از تجارب دیگران و تحقیق کافی در زمینه راه اندازی مغازه پیچ و مهره فروشی، می‌توانید این آزمون و خطا را به حداق بیاندازید و کلی جلو بیفتید. در مقاله حاضر سعی کردیم هر آنچه که نیاز دارید از قبل در مورد پیچ و مهره فروشی بدانید را به صورت مختصر با شما در میان بگذاریم. امیدواریم مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button